Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları

Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları (http://www.motordelisi.com/forum/)
-   Moto Servis (http://www.motordelisi.com/forum/moto-servis/)
-   -   Egzosta Hararet (YBR) (http://www.motordelisi.com/forum/moto-servis/19822-egzosta-hararet-ybr.html)

arkalastik 14 Mart 2006 17:15

Egzosta Hararet (YBR)
 
Arkadaşlar motorum 522 km de.Beni rahatsız eden şey ise işaretlediğim 1. ve 2. yerlerde aynen resimde gördüğünüz yanma belirtilerinin olması. ( İnsane den özür diliyorum. Fotoğrafını izin almadan kullanıyorum) Bunun sebebi ne olabilir , daha da ilerler mi? Motoruma bir zararı olur mu? Egzosu değiştirmekten başka çaresi olabilir mi? Rodaja harfiyen uyduğumu belirtmek isterim. Giderken 6000 dev/dk yı geçmedim hiç ve sürekli aynı gaz posisyonunda da kullanmadım.

http://img204.imageshack.us/img204/7...x6007qc0pz.jpg

insane 14 Mart 2006 17:55

arkalastik, öncelikle hayırlı olsun motorunu almışsın, senin adına sewindim (bana ybr'yi sorduğun günleri hatırladım da :) )... İkinci olarak fotoları kullanmanda sakınca yok tabii ki :o ve son olarak ben de motorumu rodaj için kitapta ne yazıyorsa aynen o şekilde açtım ve aynen benim de bu egzoz yanığım rodaj döneminde oldu. Açıkçası motorun görünümünü bozmak dışında bir sakıncası olduğunu sanmıyorum, özellikle dikkat edersen yükek performanslı makinelerin hepsinin egzozlarında buna benzer yanmalar vardır. Benim gezi raporumda bir arkadaş "subap ayarları bozuk" demiş ancak dediğim gibi rodaj döneminde böyle bir ayar olmadığından elenecek bir seçenek...

not: bende 2 nolu bölgede (resme göre) yanık yok...

arkalastik 14 Mart 2006 18:03

insane, Dostum teşekkür ederim. Bende hatırladım şimdi o zamanları. Bana çok yardımcı olmuştun. Egzos ise garip. Nasıl ve niye??? Cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar

KLEBER 14 Mart 2006 22:10

vallahi bende böyle bi olay olmadı daha 6500 de o yüzden bi şey diyemiyorum. :(

barisb77 15 Mart 2006 02:11

ben motorumu 2004 temmuzda aldım.
yazın tam ortasında çok sıcak bir zamanda buram buram terlerken, YBR tam bir kurtarıcı olmuştu....
rodajımı yaptıktan birkaç yüz kilometre sonra ağustos ayında istanbul-alanya gezisine çıktım... artçım ile birlikte...
hiç abartısız ben ve artçım (teyze oğlu) dönüşte bir macera yayıp rotayı değiştirdik...ve kaybolduk...

alanya-istanbul dönüş yolculuğumuzda sabah 06:00 olduğunda biz marşa basmıştık bile...
alanya-güzelbağ-gündoğmuş-güzelsu-akseki mevkini öğleden sonra 14'e doğru anca geçebildik... oraları biliyorsanız, bu kısa mesafe'nin bu kadar uzun süremesinin sebebini de bileceksiniz sürekli bir şekilde dağa tırmanma hali ve her çıktığımız yoldan biraz önce geçtiğimiz yolu aşağıda görme durumu mevcuttu... hava çok sıcaktı ve biz sıcak denilince istanbuldan yola çıktığımızda orayı sıcak sanırdık...
öyle sıcaktı ki sabah saat 06:'da bile giydiğimiz mont (yazlık motor montu) ile saat 9'dan sonra duramaz olduk... ben istanbul'da şimdiye kadar hiçbir gezimi (en sıcak günlerde bile) montsuz (kask'ı zaten saymıyorum bile) yapmadım... kaskın camını açınca kavururcasına yüzüme vuran sıcağı hatırladıkça, şu soğuk günlerde içim bir hoş oluyor............


bu işkenceler sonunda bile egzoz borusunun rengi değişmedi...
bundan sonra karar mı bilemem 30.000km oldu artık.



öte yandan bir başka sıfır aldığım motorumun daha rodajı çıkmadan egzozu karardı çok kötü bir hal almıştı. üstelik yemin ediyorum bu motorumu çok itinalı kullandım ama karardı işte.


şundan veya bundan oluyor demek yerine yaşadığım iki tecrübeyi aktarmak istedim.

PoRt 15 Mart 2006 02:26

tek sebebi var kalitesiz manzeme kullanımı baska bi acıkmalaması olamaz her motorda oluyosa amasadece seninkinde olsa hava yakıt karışımındandır dicektim yada akıt pompası ayarı valf ayarı gibi ayarlar pistonda yanma bitmiyo ekzozta tasınıyo yanma derdim ma yamaha ole bi hatayı her motora yapmaz onun için manzeme kalitesizdir kesinlikle :o

VENI-VIDI-VICI 15 Mart 2006 02:47

benım kıde ole yav bıde babam cok gazlı kullanmaktan dıo eskı motorcu ya bence alakasız okadar sıcak bedende yesem bende yanarım

lizard 15 Mart 2006 02:59

Bende de YBR var 5 ay oldu daha 1200km'de ellerinizden öper :D
Benimkinde sadece egzozun ortalarında arkaya daha yakın yerinde hafif bir sararma oldu onun da sebebini jikle açıkken uzun süre gazlamak diye biliyorum o kadar. Bu kadar kararma olmadı ama.

belo 15 Mart 2006 03:23

Sonuçta ybr lerde çinde yapılıyor bu maalesef doğru egzos yanması 6000 devirde pek olan bir olay değil aslında bence sübab karbiratör ayarı ve egzos bir yerden hava alıyormu ona bak selamlar

barisb77 15 Mart 2006 03:59

benim "made in china" olan Ybr'de hiçbir kararma, sararma yok...
öte yandan "made in japan" olan yamaha motorumun eksozu aynen yukarıdaki fotograf benzeri oldu...


BMW 1200CL (Cruiser) alan bir tanıdığımın motoru aynen buna benzer görünüm almıştı (2005 yazında)...

egzoz'un ilk çıktığı yerlerde (boyun) kaplama kalmamış sıcaktan kavrulup demiri simsiyah bir hal almış olarak gördüm ama neden oldu diye abimize soramadım adam o kadar para verip almış motoru

sonra birde motordan soğur filan...

insane 15 Mart 2006 08:56

belo, ybr'nin egzozunun üzerinde "made in ...." ne yazıyor bir oku....

Yüksek cc'li motosiklet modellerinde bu kararma aten allahın emri gibi birşey ama YBR'de olması sanıyorum ki tamamen şansa bağlı bir olay... (Bu arada benim motor da 11000 km'de)

TT600 15 Mart 2006 12:06

İlk önce hayırlı olsun yeni motorun , motorunun yeni olmasından dolayı boyalarının yanmıs olması cok kuvvetlı muhtemeldir , bir sorun cıkacağını zannetmıyorum ancak sunuda belirtmeliyimki karışımı düşük olan motor cok ısınır , seninde benzinin pistona yeterli miktarda ulaşmıyorsa buna fakir karışım denir ki hem motorun cok ısınmasına hemde yuksek devırde pistonun kırılmasına neden olur. Ama senin motorunda fakir karışım olma ihtimali pek düşük ...

cumoni 15 Mart 2006 12:49

Motorunun çekişinde, gidişinde ve tabiki çalışmasında bir anormallik yoksa, bu olayı pek fazla kafana takmamalısın çünkü normaldir! Yalnız 2. olarak işaretlediğin yerde, 1. gibi bir karma olmamalı; sanırım sen biraz abartmışsın olayı :D

Ha, peki o zaman niye bazılarında yok da benimkinde var diyorsan. Bu durumun ortaya çıkış sebeplerini araştırmamız gerekir.

1- Manifoldun, emsallerinden daha zayıf (ince çeperli) borudan imal edilmiş olmasına bir de galvaniz kalitesinin düşüklüğü eklenirse...

2- Motorun rodajı çok sıcak havalarda yapılmışsa ya da rodaj döneminde olmasa dahi yüksek devirlerde kullanma alışkanlığınız varsa...

3- Devirli kullanılan motorun kızgın manifolduna ani su veya nem teması olabilecek şekilde yağmurlu havalarda ya da ıslak zeminde kullanıyorsanız...

4- Kurşunsuz, yüksek oktanlı yakıt kullanıyorsanız; motorun avans ayarı bu yakıtı uygun ortamda (yanma odasında) tümüyle yakmaya imkan vermeyecek şekilde kötü ise...

5- Rüzgar almayan bir ortamda motorunuzu ısıtmak adına, uzun süre rolantide çalışır durumda bırakıyorsanız...

Eh, bu kadar örnek yeter sanırım. Ama burada asıl vurgulamamız gereken nokta, bu olayın kafaya takılacak bir şey olmadığıdır. Ha, göz zevkinizi bozuyor, canınızı sıkılıyorsa, manifoldu değiştirirsiniz ve bundan sonra yukarıdaki 5 maddeyi değerlendirirsiniz :!:

arkalastik 15 Mart 2006 14:46

cumoni, abicim;
2 - Adana da yım fakat havalar ısınmadı daha. Ve bu ilk motorum olduğundan geceleri trafikte yokken kullandım. ( Gerçekten üşüyordum monta rağmen) Deviri ise hiç artırmam. Bir yüksek viteste aynı hızda giderim.
3- Lastiklerden ve kendimden korktuğum için daha hiç yağmurda ve ya ıslak zeminde kullanmadım.
4- Kitapçığında yazdığı gibi 95 oktan kurşunsuz kullanıyorum ( Henüz 2 defa benzin aldım zaten :-)
5- Jikle açık 5 dk ısıtıyorum ve bu sürede devir ( son 1 dk kadar) 5000 e ulasıyor.
Bu manifold çok pahalı bir şey midir acep? Belki garantiden değişebilirler mi??

crazy_tekteker 15 Mart 2006 14:53

Alıntı:

ybr'nin egzozunun üzerinde "made in ...." ne yazıyor bir oku....
:D


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de