Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > Moto Servis

Moto Servis Mekanik ve teknik bilgiler Tamir Servis Yedek Parça yolda kalmamak için ?

Cevapla
Alt 18 Mart 2006, 20:20   #1 (permalink)
 
mikrop Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 01 Kasım 2004
Mesajlar: 1.248


mikrop - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart O-ring nedir? Zincir temizlenmesi ve yağlanması.

Oring hakkında çok faydalı ve bilgilendirici bir yazı gördüm, md de arama yaptım ve 2004 yılında açılmış bir topik buldum herşey ayrıntılı olarak anlatılmış çok güzel ama çok az yani gerçek bilgiye ulaşmak çok zor o yüzden bu şekilde konuların tekrar işlenmesi taraftarıyım, arama yaparken gereksiz konular arasından sıyrılıp çıkabilir belki.
Evet siz yazın bakalım oring nedir zincir nasıl yağlanır sonra ben bulduklarımı ekliycem.

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
mikrop isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 18 Mart 2006, 20:51   #2 (permalink)
 
deneme Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Muğla Organizatör
Üyelik Tarihi: 12 Aralık 2005
Mesajlar: 6.724


Standart

zincirin baklaları arasındaki lastik halkalardır oringler..yol ve hava sartlarına bağlı olarak 500-1000km arasında zincir temizlenmeli ve tekrara yağlanmalıdır.temizlemek için gereken zincir temizleme maddesi yoksa bu iş için en ideal şey mazottur.ancak zinciri temizledikten sonra mutlaka yıkayın makınayı lastik ve arka disk mazotlu kalmasın.zinciri temizlemeden önce birkaç km yapıp zinciri ısıtmak gerekir temizlik daha kolay olur.benzinle temizlik yapmayın orıngler lastik olduğundan dolayı benzin zarar verir ve şişmesine sebep olur.bazen benzinle temizlik kolay olduğu için tercih edilir ama kesinlikle zarardır.mazot bu iş için en doğru şeydir.bunu honda yetkili serviside söylemektedir.zincirin dişli ile temas eden iç yuzeyi ve orıngler özenle yağlanmalıdır sıkca yapılan hata zincirin dişli üzerinden yağlanmasıdır.

Son Mesajdan 1 dakika sonra eklendi:

ayrıca yeni yağlananbi zincir en az 15-20dk kullanılmamalıdır ki sprey donsun.en güzeli geceden nyağlamak sabaha kadar ellememek bu benim yöntemim.
deneme isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Mart 2006, 20:56   #3 (permalink)
 
slowokan Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 05 Mart 2004
Konum: Istanbul
Mesajlar: 3.932


slowokan - İCQ üzeri Mesaj gönder
Standart

Ketten-Max diye mükemmel bir zincir temizleme aparatı var. SS motosikletimi aldığım zaman hemen getirteceğim bundan. Mutlaka edinilmesi gereken bir alet. Forumdaki linkini de veriyorum. İsteyen inceler;

http://www.motordelisi.com/ftopict-791-kettenmax.html
__________________
slowokan isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Mart 2006, 20:58   #4 (permalink)
 
deneme Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Muğla Organizatör
Üyelik Tarihi: 12 Aralık 2005
Mesajlar: 6.724


Standart

evet bundan kesinlikle almak gerek
:alkış
deneme isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Mart 2006, 21:15   #5 (permalink)
 
slowokan Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 05 Mart 2004
Konum: Istanbul
Mesajlar: 3.932


slowokan - İCQ üzeri Mesaj gönder
Standart

Yaw bi de benim linkini verdiğim topic'te Sino demiş ki... "Böyle bir aparata ihtiyacım yok. Nasıl olsa ben Profi Dry Lube kullanıyorum."

Ben de bu marka yağın sitesine gittim. Biraz baktım.

http://www.profiproducts.com/profidrylube.html


Acaba bunu kullanan arkadaşlar var mı? Varsa bilgi verebilirler mi?
sino. Sen madem kullanıyorsun. Biraz ürünü anlatsana. Anladığım kadarıyla akıcılığı çok düşük bir yağ. Hiç sıvı değil yani. Akan bir şey yok galiba. Anlatılana göre hiç kir de tutmuyormuş. Peki zinciri hiç mi temizlemek gerekmiyor? Hiç anlamadım ben bu işi.
__________________
slowokan isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Mart 2006, 21:52   #6 (permalink)
 
ozcan_ocu Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 12 Şubat 2006
Mesajlar: 76


Standart

Motosiklet zincirinin özel ‘X-O ringleri’ vardır. Aşağıdaki adımları takip ederek zinciri düzenli olarak temizleyerek yalayabilirsiniz.

1.) Yağlamaya başlamadan önce zinciri çalıştırarak ısınmasını sağlamanız zinciri daha rahat temizlemenizi sağlayacaktır.


2.) Zincirin piyasada mevcut temizleme solventiyle, benzin, basınçlı su ya da hava ile temizlememelisiniz.Yüksek basınçlı su-hava kullanarak temizlemeye çalışmak tozu zincirin çalışan aksamlarının içine doldurur. Solvent türü çözücüler de o-ringlere zarar verecektir. ‘X-Oringlerin’ ve zincirin hasar görmesine neden olabilir.

3.) Zinciri mazotla temizleyin. Mazot temizleme etkisinin yanında biraz yağlamada sağlar. Tahrik zincirini gazyağı ile de temizleyebilirsiniz.

4.) Zinciri iyice temizleyip kuruladıktan sonra, özel zincir yağı sürünüz. Piyasada bulabileceğiniz ve o-ringler zarar vermeyen aerosol zincir yağlarını (bunların bazıları temizleyicidir) kullanabilirsiniz.Aynı zamanda zincir temizlemek için özel olarak üretilmiş çeşitli ekipmanları da kullanabilirsiniz. Yağlamada SAE 80-90 gibi kalın yağlar da kullanılabilir.
ozcan_ocu isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Mart 2006, 21:56   #7 (permalink)
 
mikrop Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 01 Kasım 2004
Mesajlar: 1.248


mikrop - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

O-ring’li zincirlere nasıl bir bakım uygulanmalıdır?

*Ama daha özenli olarak bu tip zincirler temiz tutulmalı, keçelerin (o-ring) bulunduğu bölgelerin toz, kir ve oksitten olabildiğince uzak tutularak fabrikasyon yağın ve bunun sağladığı yağlamanın zarar görmemesini sağlamalıyız.Düzenli olarak yağlamak havadaki nemden oluşabilecek korozyon ve oksidasyonu da önleyecektir. Eski tip zincirlerde o-ring bulunmadığı için pim ve bakla arasındaki yataklarda yağ yoktur ve buraya toz ve zararlı maddeler kolayca gireceklerinden daha fazla bakıma ve yağlamaya gereksinim duyarlar. Zincirin çeşidi ne olursa olsun yağlamadan önce mutlaka temizlemek gerekmektedir. Temizlemeden yağlamaya çalışmak mevcut olan kir ve tozu zincire iyice yapıştırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

Ne sıklıkta bakım yapılmalıdır?

Duruma göre değişmekle beraber, ortalama 500 km.’de zincirinizi kontrol etmeniz gerekir. Eğer tozlu ve yağışlı bir havada yolculuk yapıyorsak 500 km.’de bir, ama otobanda yolculuk yapıyorsak günün sonunda bir göz atmak yeterli olacaktır. Uzun yolculuklarda temizlik ve yağlama için gerekli olacak malzemeleri yanımıza almakta fayda var.Bir çok üretici zincirleri kerosen / gazyağı ile temizlemenizi önermektedir.Zinciri solvent, benzin, mazot, basınçlı su ya da hava ile temizlememelisiniz.Yüksek basınçlı su-hava kullanarak temizlemeye çalışmak tozu zincirin çalışan aksamlarının içine doldurur. Solvent türü çözücüler de o-ringlere zarar verecektir. Piyasada bulabileceğiniz ve o-ringler zarar vermeyen aerosol zincir yağlarını (bunların bazıları temizleyicidir) kullanabilirsiniz.Aynı zamanda zincir temizlemek için özel olarak üretilmiş çeşitli ekipmanları da kullanabilirsiniz. Yağlamada SAE 80-90 gibi kalın yağlar da kullanılabilir.Piyasada bulunan zincir spreyleri silikon bazlı olup tutunma özelliği çok yüksek olduğundan yüksek süratlerde zincirden akmayacağı için bu tip ürünleri seçmenizde fayda var.

Eski tip (o-ringsiz) zincirlere bakım nasıl yapılır?

Bakım açısından o-ringli zincirlerden bir farkı yoktur. Ancak bu zincirlerin bakımı daha o-ringli zincirlere oranla daha sık yapılmalıdır. Eski tip zincirimizin yerine o-ringli zincir takabilir miyiz? Elbette. Yalnız daha önce belirtildiği gibi o-ringli zincirler daha geniştir. Zinciri değiştirirken bu zincire göre olan “daha geniş dişlilerden” de takmak gereklidir. Bu da bazen sorunlara sebebiyet verebilir. Örneğin arka maşa, zincir muhafazası ya da ön dişli muhafazasında bu kalın zincir ve dişliyi takabilmeniz için yeterli alanın / boşluğun olmaması gibi. Böyle bir şey söz konusu değilse değiştirmekte hiçbir sorun yoktur. Temizleme ve yağlamadan önce / sonra herhangi bir şey yapmak gerekir mi?
Artık zorunlu olmadıkça zinciri temizlemek için gaz vs. gibi klasik yöntemlere gerek yoktur. Solvent içermeyen gerek sprey şeklinde, gerekse mekanik temizleyiciler tercih edilmelidir.Zincire bakım yapmadan önce belli bir ısıda olmasını sağlamakta fayda vardır. Yağlamaya başlamadan önce 5-10 dakika zinciri çalıştırarak biraz ısıtmak zincirin üzerinde bulunan nemden kurtulmanızı sağlayacaktır. Zincir yağlanırken, zincirin iç tarafından yani dişliye temas ettiği yüzeyinden yağlanması gerekir. Böylece yağın çalışan / aşınan yüzeylere yayılmasını sağlamış oluruz. Yağlarken arka jant ile zincir arasına gazete, mukavva gibi koruyucu amaçlı bir şey koymak arka jant ve lastiği yağlanmaktan koruyacaktır.
__________________
mikrop isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Mart 2006, 22:26   #8 (permalink)
 
donence Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 17 Şubat 2006
Konum: antalya
Mesajlar: 95


donence - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

sağol ellerine sağlık bunlar işime yarayacak bilgiler
__________________
donence isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 20 Mart 2006, 19:48   #9 (permalink)
 
mikrop Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 01 Kasım 2004
Mesajlar: 1.248


mikrop - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

Alıntı:
sculler Nickli Üyeden Alıntı
Aşağıdaki enfes çalışma www.ikiteker.org sitesinden İlker arkadaşımıza aittir, aynen kopyalıyorum.


---------------------------------------------------------------------
Uygulamali zincir temizleme dersimize hoşgeldiniz. Biliyorum, biraz geç kaldım cevap yazmakta ama elimde dijital kamera olmayınca, kara kalemle de ancak çöp adam çizebilince böyle oluyor.

Neyse efendim, ne diyorduk? Zinciri nasıl temizleyip yağlayacağız.
Elimizi kirletmeye başlamadan önce zincir temizleme ve yağlamayı ne zaman yapacağız, kısaca değinelim. Kullanım şartlarına bağlı olarak zincirimizi her 500-1000km arasında yağlamalıyız. Temizleme ise gene kullanım şartlarına bağlı olarak her birkaç yağlamada bir uygulanabilir. Ama temizlemenin cok zaman almadığı düşünülürse, hazır yağlıyorken temizlemekte fayda var. Zincir bakım periyodunu etkileyen şartlar kabaca şöyle sıralanıyor:

1) Kullanılan arazi. Eğer sürekli cross yapıyor, toprak araziden ve özellikle balçık haline gelmiş çamurdan çıkmıyorsanız, her kullanım sonrası zincir temizlemeniz gerekebilir. Asfalt kullanımında genelde zincire pislik bulaşmayacağından, 2-3 yağlamada bir temizleseniz olur. Hatta bir tanıdığım sadece 5000km bakımında temizletiyor zincirini. Bugüne kadar sorun yaşamadı.

2) Kullanılan hava şartları.

"Ducatim var, bulutu gördüm mü motoru kapalı garaja atarım"

diyenlerdenseniz, zincir üzerindeki yağ suya maruz kalmayacağından akıp gitmeyecektir. Ama benim gibi yagmur-kar dinlemeden biniyorsanız, zamanla zincirin parladığını farkedeceksiniz. Yani, yağlama zamanı geldi.

3) Kullanım stili. Sürekli yüksek tempolu kullanılan zincir daha fazla bakım isteyecektir. Sakin kullanım bakım periyodunuzu uzatacaktır.


Peki nasıl temizleyip yağlayacağız. Önümüzde 3 farklı seçenek var.

1) Periyodik bakım sırasında servise temizletmek, geri kalan zamanlarda sadece yağlama yapmak.

2) Yağlama zamanı geldiğinde servise uğrayıp 10 dakikada yağ sıktırmak.

3) Sonuncu ve en zevklisi, elinize gerekli alet-edavatı alıp kendiniz yapmak.

Ben sonuncusunu tercih ve tavsiye ediyorum. Toplasanız 15 dakikanızı almayacaktır. Kullanılan malzemeyi de çok rahat temin edebilirsiniz.

Aklınıza girdim mi? Beraber temizliyor muyuz? Buyrun o zaman; kullanılacak malzemeleri görelim, oynat Uğur'cum;



- Bir kutu zincir yağı (servisinizde mutlaka vardır. Elf'in zincir yağını 12 Euro'ya aldım. 400ml)
- Temizleme için gaz yağı (veya resimdeki gibi gazlı sobalarda kullanılan sıvı yakıt. Asla benzincilerde satılan yakıtı kullanmayın. O-Ringleriniz zarar görür.)
- Bir adet plastik bulaşık fırçası.

Bunun yanında zincirin altına koymak için genişçe bir kap ve etrafa sıçrayacak yağların jant ve tekerleğe bulaşmasını engelleyecek büyük bir karton.

İşleme başlamadan once zincirin daha iyi yağ tutması için sıcak olması tercih sebebidir. Bu yüzden temizlik ve yağlamayı günlük bir gezi sonrasında yapmakta fayda var. Veya en azından 15 dakika kadar etrafta dolaşıp motoru ve zinciri ısıtın. Yağlama yaparken de elinizi egsoz borularından uzak tutun.


Bu detayı da hallettikten sonra alalım malzememizi, gidelim motorumuzun yanına. Karşımızdaki görüntü şöyle;



Motor düz arazide, vites boşta. Eğer şanslı kesimdenseniz aleti orta sehpaya alın. Yok benim gibi teknoloji fakiri iseniz yan sehpada dursun.

İlk iş, zincirin yukarısını kaplayan plastik muhafazadan kurtulmak. İki tane vidayı sökerek hallediyoruz. Geniş kartonumuzu alıp, zincir ile jant arasına diklemesine koyuyoruz. Son olarak plastik kabımızı zincirin altina yerleştiriyoruz. Elde ettiğimiz düzenek;



Gaz yağımızı koyacağımız orta genişlikte bir kap lazım. Bunu da Şaşal şişesinin altını keserek elde edebilirsiniz. Kaba biraz gaz yağı koyup bulaşık fırçamızı içine daldırarak, zincirin aşagı kısmını güzelce temizliyoruz;



İşlem yaptığımız zincir parçasının uzunluğu kabaca 40cm. Zamandan kazanmak için arka salıncağın üstünde kalan parçaya girişmeyin, aluminyum salıncak kolunuz berbat olur.

40cm'lik parçayı temizledik mi? Kartonu ve kabı uzaklaştırıp motoru 1mt ileri alın. Temizleme işlemini tekrarlayın. Son bir kere daha ileri alıp temizlediğinizde büyük ihtimalle zincirin tamamı işlemden geçmiş olacaktır.

Motoru ilk konumuna geri getirin. Su anda temizlediğiniz ilk bolumun kurumus ve pırıl pırıl olması lazım. Aynı karton-kap düzeneğini kurarak yağımızı sıkalım;



O-Ringlerden yağ suzulene kadar, düşük basınçla doyurarak yedirelim. Temizlerken yaptığımız gibi motoru ileri götürerek tüm zinciri yağlayalım. En son olarak söktüğümüz plastik zincir korumasını yerine takalım. Et voila'! Tebrikler. Tertemiz ve yağlanmış zinciriniz oldu. İyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
_________________
If it's too hot to put your protective gear on, then its too hot to drive!




---------------------------------------

-sculler-
Burada çok iyi anlatılmış devamıda var bunların. :o
__________________
mikrop isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 23 Mart 2006, 18:28   #10 (permalink)
 
emoak Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 16 Şubat 2005
Konum: Edirne
Mesajlar: 477


Standart

Motorum birkaç gün sağanak yağmur altında kaldı ve zincirin dış yüzeyinde ve fren disklerinde pas lekeleri oluştu. Bir süre kullandıktan sonra fren diskleri temizlendi ancak zincirdeki lekeler duruyor.
Bir defa zinciri yağlayıp yaklaşık 200 km yol yaptıktan sonra lekeler hala duruyor.

Gelelim can alıcı sorulara;
1-) Motorcunun can dostu WD40 ile zincir temizlenir mi? O-ringlere zarar verir mi?

2-) Motosikletimin orta sehpası mevcut ; hayatımdaki ilk zincir yağlamayı, orta sehpaya aldıktan sonra bir yandan hafif hafif tekeri gidiş yönünde döndürerek arka dişlinin alt kısmına zincirle temas ettiği noktaya sprey yağı sıkarak gerçekleştirdim. Böyle 1 tur attırdıktan sonra, 1 turda salıncağın alt tarafından zincirin iç yüzeyine sıkarak işlemi bitirdim. Bu şekilde yağlama doğru mudur?

Bir de hatırlatma, bu işleme başlamadan önce elinize sıkı, plastik eldiven giyerseniz eliniz de kirlenmez. :o

Sevgiler...
__________________
emoak isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 04 Nisan 2006, 17:56   #11 (permalink)
 
mikrop Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 01 Kasım 2004
Mesajlar: 1.248


mikrop - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

emoak, Yağlamayı doğru bir şekilde yapmışsın ancak temizlemede mazot, gaz gibi temizleyiciler kullanmanı tavsiye ederim.

Aşağıdaki enfes çalışma www.ikiteker.org sitesinden İlker arkadaşımıza aittir, aynen kopyalıyorum.
Bunu "sculler" arkadaşımız almış bende ondan kopyalıyorum.

---------------------------------------------------------------------
Uygulamali zincir temizleme dersimize hoşgeldiniz. Biliyorum, biraz geç kaldım cevap yazmakta ama elimde dijital kamera olmayınca, kara kalemle de ancak çöp adam çizebilince böyle oluyor.

Neyse efendim, ne diyorduk? Zinciri nasıl temizleyip yağlayacağız.
Elimizi kirletmeye başlamadan önce zincir temizleme ve yağlamayı ne zaman yapacağız, kısaca değinelim. Kullanım şartlarına bağlı olarak zincirimizi her 500-1000km arasında yağlamalıyız. Temizleme ise gene kullanım şartlarına bağlı olarak her birkaç yağlamada bir uygulanabilir. Ama temizlemenin cok zaman almadığı düşünülürse, hazır yağlıyorken temizlemekte fayda var. Zincir bakım periyodunu etkileyen şartlar kabaca şöyle sıralanıyor:

1) Kullanılan arazi. Eğer sürekli cross yapıyor, toprak araziden ve özellikle balçık haline gelmiş çamurdan çıkmıyorsanız, her kullanım sonrası zincir temizlemeniz gerekebilir. Asfalt kullanımında genelde zincire pislik bulaşmayacağından, 2-3 yağlamada bir temizleseniz olur. Hatta bir tanıdığım sadece 5000km bakımında temizletiyor zincirini. Bugüne kadar sorun yaşamadı.

2) Kullanılan hava şartları.

"Ducatim var, bulutu gördüm mü motoru kapalı garaja atarım"

diyenlerdenseniz, zincir üzerindeki yağ suya maruz kalmayacağından akıp gitmeyecektir. Ama benim gibi yagmur-kar dinlemeden biniyorsanız, zamanla zincirin parladığını farkedeceksiniz. Yani, yağlama zamanı geldi.

3) Kullanım stili. Sürekli yüksek tempolu kullanılan zincir daha fazla bakım isteyecektir. Sakin kullanım bakım periyodunuzu uzatacaktır.



Peki nasıl temizleyip yağlayacağız. Önümüzde 3 farklı seçenek var.

1) Periyodik bakım sırasında servise temizletmek, geri kalan zamanlarda sadece yağlama yapmak.

2) Yağlama zamanı geldiğinde servise uğrayıp 10 dakikada yağ sıktırmak.

3) Sonuncu ve en zevklisi, elinize gerekli alet-edavatı alıp kendiniz yapmak.

Ben sonuncusunu tercih ve tavsiye ediyorum. Toplasanız 15 dakikanızı almayacaktır. Kullanılan malzemeyi de çok rahat temin edebilirsiniz.

Aklınıza girdim mi? Beraber temizliyor muyuz? Buyrun o zaman; kullanılacak malzemeleri görelim, oynat Uğur'cum;



- Bir kutu zincir yağı (servisinizde mutlaka vardır. Elf'in zincir yağını 12 Euro'ya aldım. 400ml)
- Temizleme için gaz yağı (veya resimdeki gibi gazlı sobalarda kullanılan sıvı yakıt. Asla benzincilerde satılan yakıtı kullanmayın. O-Ringleriniz zarar görür.)
- Bir adet plastik bulaşık fırçası.

Bunun yanında zincirin altına koymak için genişçe bir kap ve etrafa sıçrayacak yağların jant ve tekerleğe bulaşmasını engelleyecek büyük bir karton.

İşleme başlamadan once zincirin daha iyi yağ tutması için sıcak olması tercih sebebidir. Bu yüzden temizlik ve yağlamayı günlük bir gezi sonrasında yapmakta fayda var. Veya en azından 15 dakika kadar etrafta dolaşıp motoru ve zinciri ısıtın. Yağlama yaparken de elinizi egsoz borularından uzak tutun.


Bu detayı da hallettikten sonra alalım malzememizi, gidelim motorumuzun yanına. Karşımızdaki görüntü şöyle;




Motor düz arazide, vites boşta. Eğer şanslı kesimdenseniz aleti orta sehpaya alın. Yok benim gibi teknoloji fakiri iseniz yan sehpada dursun.

İlk iş, zincirin yukarısını kaplayan plastik muhafazadan kurtulmak. İki tane vidayı sökerek hallediyoruz. Geniş kartonumuzu alıp, zincir ile jant arasına diklemesine koyuyoruz. Son olarak plastik kabımızı zincirin altina yerleştiriyoruz. Elde ettiğimiz düzenek;



Gaz yağımızı koyacağımız orta genişlikte bir kap lazım. Bunu da Şaşal şişesinin altını keserek elde edebilirsiniz. Kaba biraz gaz yağı koyup bulaşık fırçamızı içine daldırarak, zincirin aşagı kısmını güzelce temizliyoruz;



İşlem yaptığımız zincir parçasının uzunluğu kabaca 40cm. Zamandan kazanmak için arka salıncağın üstünde kalan parçaya girişmeyin, aluminyum salıncak kolunuz berbat olur.

40cm'lik parçayı temizledik mi? Kartonu ve kabı uzaklaştırıp motoru 1mt ileri alın. Temizleme işlemini tekrarlayın. Son bir kere daha ileri alıp temizlediğinizde büyük ihtimalle zincirin tamamı işlemden geçmiş olacaktır.

Motoru ilk konumuna geri getirin. Su anda temizlediğiniz ilk bolumun kurumus ve pırıl pırıl olması lazım. Aynı karton-kap düzeneğini kurarak yağımızı sıkalım;



O-Ringlerden yağ suzulene kadar, düşük basınçla doyurarak yedirelim. Temizlerken yaptığımız gibi motoru ileri götürerek tüm zinciri yağlayalım. En son olarak söktüğümüz plastik zincir korumasını yerine takalım. Et voila'! Tebrikler. Tertemiz ve yağlanmış zinciriniz oldu. İyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
__________________
mikrop isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 04 Nisan 2006, 18:51   #12 (permalink)
 
spiderman Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 07 Mart 2005
Konum: izmir
Mesajlar: 143


Standart

zincırı fırcalamak plastık orınglere ve onların ıcındekı yaga zarar verır bu nedenle zıncırın bezle temızlenmesı gerekır :o
__________________
spiderman isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 05 Nisan 2006, 19:02   #13 (permalink)
 
XANDROS Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 14 Haziran 2005
Konum: Moda/Istanbul
Mesajlar: 4.338


XANDROS - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Ne kadar tatsız bir durum. Kimi mazot, kimisi de gazyağı kullanılmasını öneriyor.


Benim tercihim ne gazyağı ne de mazot. Motosiklet zincirleri için özel yağ sökücü sprey kullanmak.

Bol bol sıkarım spreyi zincire, hemen köpürerek yağı çözmeye başlar. Bir kere daha bolca sıkarım ki kirler sıvı içerisinde yere aksın gitsin. Sonra bir 15-20 dakika beklerim, finali de akan su ile zinciri yıkayarak yaparım.

Ve perde! İçeriden dışarı doğru zincir yağımı bol bol sıkarım ve motorumu o akşam kullanmam ki yağ iyice işlesin.

Yanıldığım yer var mı?
__________________
Iki tekerlekli sevgililerim
* Honda CBR1100XX "Süper karabört"
* Cannondale R500
XANDROS isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 08 Nisan 2006, 23:15   #14 (permalink)
 
dark19 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 17 Şubat 2006
Konum: Mersin/Tarsus
Mesajlar: 124


Standart TEŞEKKÜR

teşekkürler aradığım cevapları buldum.
dark19 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 09 Nisan 2006, 16:10   #15 (permalink)
 
MrEnduro Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 15 Ekim 2005
Konum: Kozyatağı- Honda&TransAlpXL600/98 ARh+
Mesajlar: 3.017


Standart

Açılan bir topikte zincir temizleme aparatı gördüm oldukça mantıklı görünüyor :o umarım fırçalar o-ringleri bozmuyordur! ve Ülkemizde yok! dışarıdan siparişle geliyor, bu da iade gibi konularda risk taşıyor..
benim başka bir yöntemim var ilgilenen olursa deneyebilir.
Sait Çiftçi dispanseri arkasında (benim başka bidiğim yer olmadığından) otopark ve oto yıkama yeri var, burada özel bir kimyasalla, çiçekleri ilaçlar gibi kesinlikle basınçsız bir şekilde tüm motoru ilaçlıyorlar 10 dakika bekliyorsunuz ve sabun vs sürmeden makinanız fabrikadan çıkmış gibi pırıl pırıl çıkıyor ve fiyatı da 3ytl bu işlem araba motoruna ve kaportasına da uygulanıyor.. burada dikkat edilecek nokta motoru orta sehpaya almak, zincir üst korumasını önceden çıkartmak ve ilacı sıkarken boşta olan motorunuzun tekerini hafiften çevirmek, sizin elinizin ve sipreyinizin ulaşamayacağı her yere kıvrık başı sayesinde süper giriyor mesela alt koruma silindir araları, yan ayak ve orta sehpa altı didon boşluğu vs.. sonra basınçlı su tutuluyor!!! burada siz devreye giriyorsunuz ve özellikle zincire, didon üzerlerindeki düğmelere uzaktan sıkmasını söylüyorsunuz! yoksa adamlar bilmediğinden Allah Allah diye dibinden sıkıyorlar sonrası rutin bildiğiniz kurulama..sonrasın da yağlama..


Ben genelde sadece depo altında kalan zincir ve motor çevresine yaptırıyorum, motorunuza göre ulaşmakta zorluğunu çektiğiniz yerlere ayda bir kez bu temizliği yaptırmakta fayda var.. :o
sevgilerimle Motorsuz ve Gezisiz kalmayın.

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
MrEnduro isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
nedir, oring, temizlenmesi, ve, yaglanmasi, zincir


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
Zincir, Zincir Çeşitleri, Bakımları ve Herşey neuremencer Moto Servis 9 20 Ağustos 2010 22:11
O-Ring ve X-Ring arasındaki fark-şematik speedycrew Moto Servis 20 30 Ekim 2007 17:41
CBF 500, zincirin yağlanması Plavix MotorDelisi-GENEL 2 23 Mart 2006 13:04
k&n filtrenin yağlanması hakkında specific Moto Servis 2 07 Aralık 2005 22:46
O-Ring zincir tarih oldu aslanko Moto Servis 17 30 Haziran 2005 03:53

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de