Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > Moto Servis

Moto Servis Mekanik ve teknik bilgiler Tamir Servis Yedek Parça yolda kalmamak için ?

Cevapla
Alt 05 Eylül 2006, 21:54   #1 (permalink)
 
clayd Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 07 Kasım 2005
Konum: edirne
Mesajlar: 1.023


Standart kompresyon testi nasıl yapılır

selam arkadaşlar,

eski, hor kullanılmış, bakımsız motorlarda motoru açmadan sorunun nerede olduğunu anlamak için yapılan ve basit bir test olan kompresyon testi nasıl yapılır açıklamaya çalışayım. bu test belli bir km'ye gelmiş bir motorda belli aralıklarla veya şüphe duyduğunuz durumlarda kolaylıkla yapılabilir, en güzel yanı ise servise vs ihtiyaç duymadan yapma imkanınız olması... bizde ne kadar uygulanıyor bilmiyorum ama bazı yabancı sitelerden gördüğüm bu test ciddi motor bakımı için servise gelen
motorlara ilk iş olarak yapılıyor.

testi iki şekilde yapabiliriz

1.ci yöntem :

gerekli olan malzemeler buji yuvasına sıkıca oturabilen bir parça temin etmek, aslında eski bujilerimizden birini seramiğini kırıp içini çıkartarak kullanabiliriz ki en güzeli de bu. bu parçaya monte edeceğimiz 80-170 psi veya bu değerlere yakın civarda ölçüm yapabilen bir basınç geyci (bu geyc pahalı değildir), bu buji parçası ile basınç geycini birleştirmek için sanayide bir ustadan uygun bir fiyata yardım alabiliriz sanıyorum, sızdırmazlık önemli.

nasıl yapılır:

-motor elimizi yakmayacak kadar ısıtılır
-bütün bujiler sökülür, buji kabloları topraklanır
-hazırladığımız basınç ölme aleti buji yuvasına takılır
-4-5 saniye marşa basılır
-geycde ölçülen basınç değeri not edilir
-işlem her silindir için tekrar edilir

sonuç:
her bir silindir için ölçmüş olduğumuz kompresyon değeri birbirinden farklı olabilir, bu normal, yanlız bu fark 5 psi den büyük ise bir sorun başlangıcı var demektir, segmanımız problemli ise bunun ilerde silindire de zarar vermesini istemeyiz, eğer 15-20 psi gibi bir fark var ise acil müdahale gerektiren bir sorun var demektir. değeri düşük olan silindirin buji yuvasından 2 çay kaşığı yağ dökülür. bu, segman-gömlek arasında kompresyon kaybına neden olan bir açıklık varsa kısmen kapatır, tekrar test ettiğimizde diğer silindirlere yakın veya ilk ölçüme göre yüksek bir değer elde edebiliyorsak segmanların yenilenmesi gerektiği sonucunu çıkartırız. eğer yine önceki düşük değeri ölçüyorsak sorunun segmanda değil valf düzeneğinde olduğunu düşünmeliyiz.

şimdi diyelimki çok sabırsızsınız, ben geyc meyc arayıp bulamam, usta ile uğraşamam, ama illaki bi şekilde bu testi kabaca yapmak istiyorum diyorsanız ^1

tüm bujiler sökük, kablolar topraklı vaziyette, sıra ile her buji yuvasına avuç içinizi bastırın ve bu vaziyette marşa yine 4-5 sn gibi sürelerle basın. silindir içinde sıkışan hava öyle yüksek bir basınca ulaşırki (sıkıştırma oranına göre değişmekle beraber belki 150-200 psi, hesaplamak lazım şimdi) avucunuzun altından kaçar, kimse bunu tutamaz. ama belki avucunuzun altında oluşan basınç farklarını hissetme imkanınız olabilir, ve eğer hava falan kaçmıyorsa ya ciddi bir kompresyon kaybı var ve bu zamana kadar niye bir servise falan gitmediniz diye hayret ederiz, yada siz süpermensiniz ama henüz farkına varmamışsınız deriz :P


2.ci yöntem:

bu yöntemde ihtiyacımız olan dışarıdan 150 psi gibi bir hava basıncı, yani kompresör... mantık aşağı yukarı aynı, hava hortumunu buji yuvasına diş özellikleri buji ile aynı olan bir jack kullanmamız gerekirki silindir içinde piston üst ölü noktaya geldiğinde oluşan basınca yakın bir değeri sağlayabilelim.

yapılışı:
-motor elimizi yakmayacak kadar ısıtılır.
-bütün bujiler sökülür, kabloları topraklanır.
-testini yapacağımız piston üst ölü noktaya getirilir, motor 1.ci viteste...
(bujiler sökük olduğu için motor kompresyonu olmaz ve viteste iken
motoru ileri geri yürüterek bunu sağlarız)
-hava kutusu ve filtresi demonte edilir
-yağ dolum tapası çıkartılır
-her iki fren sıkılır (havayı açınca motorun yürüyüp gitmesini istemeyiz :!:
-modern yüksek performanslı motorlarda kompresyon değerleri yüksektir, yukarıdaki ilk yöntemle 170 ölçülen motorlar var üstelik kayıplara rağmen (ölçüm yöntemi yüzünden olan kayıplar), bu yüzden motorunuza göre 150 veya 200 psi gibi bir basınca sahip olan havamızı açıyoruz ve gözlemlerimize başlıyoruz, hassas bir kulağa, hafif bir hava akımını hissedecek bir yanağa veya hareketini gözlemleyeceğimiz çok hafif iplikciklere ihtiyacımız olacak.

muhtemel sonuçlar ve nedenleri:

eğer motor yağı dolum tapasının olduğu yerden hava geliyor ise bu bize segman-piston-silindir yüzeyi üçlüsünden en az birinde sorun olduğunu gösterir.


komşu silindirin buji yuvasından hava geliyorsa motor bloğunda çatlak-delik vs olduğunu anlarız, bu noktada motoru tekmelemeye başlayabilirsiniz


egzozdan hava geliyor ise sorun egzoz valflerindedir

hava kutusuna (hava kelebeklerinde tespit yapmak uygun) hava geliyorsa emme valflerinde problem var demektir.

valflerde problem olması şart değil, belki valf zaman ayarları bozuldu ve siz valf yakalatmadan veya uzun süre bu şekilde kullanıp valfleri yakmadan sorunu tespit edebilirseniz minimum masrafla durumu atlatmanız mümkün, yoksa bu valf sorunları müdahale edilmeden devam edilirse egzantrik vs gibi pahalı parçalarıda diğer valf düzeneği elemanları ile beraber değiştirmek gerekebilir.


testi yapmadan önce motorun ısıtılması gerekiyor yoksa çok sağlıklı bir ölçüm yapamayız, motor parçaları ancak normal çalışma ısına ulaştığında gerektiği kadar genleşir ve birbirine tam oturur, soğuk motorda kompresyon 15-20 psi daha düşük olabilir.

sağlıcakla kalın

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
clayd isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 05 Eylül 2006, 22:24   #2 (permalink)
 
alonecombatant Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 03 Kasım 2004
Mesajlar: 3.276


Standart

eline sağlık , güzel bi yazı olmuş arkadaşım , düşündürücü :hıım
alonecombatant isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 06 Eylül 2006, 07:29   #3 (permalink)
 
xciting Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: MotorDelisi
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 5.225


Standart

eline sağlık güzel bi yazı
alonecombatant, dediği gibi düşündürücü
__________________
xciting isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 06 Eylül 2006, 08:12   #4 (permalink)
 
mkelleci Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 30 Ocak 2005
Konum: İstanbul
Mesajlar: 206


Standart

Sevgili clayd, uzun süredir okuduğum en güzel ve en faydalı topiclerden birini yazmışsın, ilk önce teşekkür ederim.

Rica etsek bu anlatımı resimlerle destekleyebilirmisin.

Ürün bumu?


Bu Türkiy'de üretiliyormuş zannederim fazla pahalı bir şey değil.
http://www.pakkens.com.tr/493.html

Selamlarımla.
__________________
mkelleci isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 06 Eylül 2006, 08:24   #5 (permalink)
 
xenox Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 09 Mayıs 2006
Mesajlar: 322


Standart

bilgiler cok güzel teşekkürler .yanlı takıldıgım bir nokta var sorunu bilmek gideremedikten sonra pek bir işe yaramıyor.makinayı ki ben de r1 var bujisine ulasana kadar sökmek demek baya zahmetli bir iş.güvenilir bir servise şikayetlerimizi bildirmek daha akıllıca bir yol olmazmı.
eleştiri maksadım yok yanlış anlaşılmasın. :o
xenox isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 06 Eylül 2006, 11:33   #6 (permalink)
 
clayd Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 07 Kasım 2005
Konum: edirne
Mesajlar: 1.023


Standart

mkelleci, çok güzel bir cihaz bu bulduğun, tam bu işlik. bazı sitelerde bu konunun resimli anlatımları var, bulabilirsem koyarım.

xenox, benim motordada bujileri sökmek için radyatörü sökmek gerekiyor, allahtan 20.000 km civarı buji değişiyorda bizide servisleride büyük bir zahmetten kurtarıyor. her motor böyle değil tabi, bazılarında ulaşmak kolay. bunlar kendileri uğraşmayı sevenler için...
__________________
clayd isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 06 Eylül 2006, 11:48   #7 (permalink)
 
Canakkaleli Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 27 Ağustos 2005
Konum: Edremit/Akçay
Mesajlar: 3.212


Standart

ellerine sağlık gerçekten güzel iş çıkartmışsın
__________________
Canakkaleli isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 06 Eylül 2006, 12:19   #8 (permalink)
 
mkelleci Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 30 Ocak 2005
Konum: İstanbul
Mesajlar: 206


Standart



Bu ürünün fiyatını telefonla sordum KDV dahil 26.20YTL

Abim resimli uyarlamayı bekliyorum(hiç olmazsa birinci yol)


Bugün problemi bulmayı öğreniriz yarın bir günde tamir etmeyi.
Servis bilgileri önemli teşhis koymak daha önemli.
Bu alet bugün ustayım diyende de servislerin coğunda yok(olanda çıkarıp kulanmıyor).
__________________
mkelleci isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 06 Eylül 2006, 13:20   #9 (permalink)
 
clayd Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 07 Kasım 2005
Konum: edirne
Mesajlar: 1.023


Standart

şu bağlantı parçası ile ilgili bir kaç resim bulabildim, ama buji yuvalarının üstünde yeterince boşluk varsa mkelleci'nin vermiş olduğu cihaz elle bastırmak suretiyle kullanılabiliyor.

bu resimde iki tür cihaz da gösteriliyor


cihazın buji yuvasına bağlanması için yapılmış parçalar


bu iş için bir bujinin modifiye edilmesi


bujiden elde edilen parça



bu konuyu daha fazla resimle anlatmak zor, internette bulamadım, araba ile ilgili olanlar buldum ancak, ama bu resimlerede gerek yok zaten, yanlız okunan değerlerin yorumlanması hakkında daha fazla detay buldum, ilk teşhis bu yöntemle konduğu için okunan değerler önemli. vakit bulunca okuyup buraya aktarırım.

Son Mesajdan 4 dakika sonra eklendi:

gelişmiş ülkelerde iş gücü pahalı, bir motoru açtırmak vs gibi işler bize göre 3 kat maliyetli olabilir, hadi açıp bakalım ona göre gerekeni yaparız demiyolar yani, açmaya gerek varmı yokmu önce bu pratik yöntemle anlıyorlar, belki bizde pek kullanılmamasının nedeni budur.
__________________
clayd isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 06 Eylül 2006, 13:53   #10 (permalink)
 
volkanR6 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 02 Kasım 2005
Konum: kusadası
Mesajlar: 521


Standart

genelde bu cihazlar servislerde muhakkak vardır.bizde var mesela bu işin bir yolu daha var ama teknik bir cihaz lazım bunun için.bazı motor test cihazlarında atesleme sistemini, avans acısını vs.. ölcülür bu ölcümde silindirlere tek tek yük verileceksilindirin sıkıştırma oranı ölcüle bilinir :o
__________________
volkanR6 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 12 Eylül 2006, 17:26   #11 (permalink)
 
Newrider Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 10 Ağustos 2005
Konum: Manisa...
Mesajlar: 711


Standart

çoksaolun ya...ellerinize sağlık mükemmel hazırlanmış..clayd, :o
__________________
Newrider isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 26 Kasım 2010, 13:19   #12 (permalink)
 
g.m.y. Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Yeni Üye
Üyelik Tarihi: 28 Ekim 2010
Konum: Nazilli
Mesajlar: 5


Standart

@clayd teşekkürler konu iyi anlatılmış,
Teşekkürüm biraz geç geldi ama bir şeye dikkat çekmek istemiştim ondan.
Sanırım 1. yöntem daha yaygın.
"Ölçüm esnasında gazı tam açmalısınız"(servis el kitabından) ,mesela dragstar 1100 de 9-11 bar veyahut 130-160 psi olması gereken motor basıncı , kapalı gaz da 4 bar ( 60 psi) çıkıyor.Bizzat denenmiştir.
Tecrübesiz kişilerde bu yanlış ölçüme istinaden sağlam olan motoru açmaya kadar gidebilirler. Dikkat.
Saygı ve sevgiler.
__________________
g.m.y. isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Kasım 2010, 18:57   #13 (permalink)
 
clayd Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 07 Kasım 2005
Konum: edirne
Mesajlar: 1.023


Standart

g.m.y. ilgimi ceken bir konu oldugundan paylasmistim, yoksa yaptigimdan degil. gazi acmak konusu nedir biraz acarmisin (tek silindir atesleme yaparken mi denendi? bujiler sokulu durumda yapiliyorsa farketmeyecegini tahmin ederdim)
__________________

Konu clayd tarafından (29 Kasım 2010 Saat 19:10 ) değiştirilmiştir.
clayd isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Kasım 2010, 21:11   #14 (permalink)
 
g.m.y. Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Yeni Üye
Üyelik Tarihi: 28 Ekim 2010
Konum: Nazilli
Mesajlar: 5


Standart

Bujiler sökülmüş olacak, kompresyon aleti silindirlerin birine takılıp, marşa basıldığı 3-5 saniyede gaz sonuna kadar açık olması gerekiyor , gaz kolu açık olmassa ölçüm doğru olmaz.
Bujiler sökülü olsada yine yanlış ölçüm oluyor çünkü hava emilen taraf kapalı olduğu için basınç oluşamıyor.
Aynı senin yazdığın birinci yöntemdeki gibi ilave olarak kabüratör kapakcığı tamamen açık olarak.
__________________

Konu g.m.y. tarafından (29 Kasım 2010 Saat 21:21 ) değiştirilmiştir.
g.m.y. isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 04 Aralık 2010, 03:28   #15 (permalink)
 
Elbruz D. Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 23 Temmuz 2010
Konum: ABD, NJ
Mesajlar: 64


Standart

Cok guzel bilgiler ellerine saglik.
Bende ekliyim yukarida bi arkadasin genel olarak bahsettigine.
Ingilizcesi Power Balance Test veya Cylinder Contribution Test olarak geciyor. Turkcesini tam olarak bilmiyor ama tam tercumesi Guc Denge Testi veya Silindir Katki testi. Motorda dijital takometre varsa veya yoksada takilarak bakilir. 4 silindir ateslerken bujinin ustundeki coil (Kusura bakmayin Turkcelerini pek bilmiyorum teknik terimlerin ama Google Images'dan cikartilabilir) fisi cekilir ve 1 silindir devre disi birakilir ve devrin ne kadar dustugune bakilir. Daha sonra bu silindir tekrar calistirilir ve baska bi silindir devre disi birakilir (Enjektor veya Coil'den). Her silindir boyle 1'er 1'er devre disi birakildiktan sonra bakilir hangi silindirin devre en az katki sagladigi. (Bazi sistemlerde Idle motor'un devre disi birakilmasi gerekebilir)

Ornegin motor 4 silindir calisirken 1100 devirde calisiyor. 1. silindir devre disi birakildiginda bu devir sadece 3 silindir calisirken 900'e dusuyor. 3 Silindirdede sonuclar hemen hemen ayni fakat diyelimki 4. silindiri devre disi biraktigimizda devir sadece 1020'ye dusuyor. Demekki bu silindir digerleri kadar katki saglamiyor. Daha sonra bu silindire arkadasimizin anlattigi gibi sifir noktasinda hava basarak veya enjektor, buji vb... parcalarini kontrol ederek problemi teshis edebiliriz.

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
Elbruz D. isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
kompresyon, nasil, testi, yapilir


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
motorsiklete ses sistemi nasıl yapılır :))) akrepkral Videolar ve fotograflar 33 19 Şubat 2010 22:24
Minivan ile stoppie nasıl yapılır ? Savaş_Ayık Videolar ve fotograflar 19 16 Şubat 2009 13:06
topik nasıl yapılır.. VIP Koğuşu 16 11 Ocak 2007 18:27
çakar lamba (flash) nasıl montaj yapılır? Takan var mı?Nasıl mumu2mumu MotorDelisi-GENEL 14 28 Mayıs 2006 09:44
Açıklama : Rodaj nasıl yapılır TT600 Moto Servis 0 21 Nisan 2006 13:20

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de