Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > Moto Servis

Moto Servis Mekanik ve teknik bilgiler Tamir Servis Yedek Parça yolda kalmamak için ?

Cevapla
Alt 10 Mart 2007, 18:09   #16 (permalink)
 
mdtolga Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 06 Şubat 2007
Konum: heryer
Mesajlar: 43


mdtolga - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Alıntı:
Sen amortisörü söktüğün zaman bir torna tezgahına bağlat,eğiklik varmı diye ölçtür.Yoksa değiştiriceğin keçe işe yaramaz tekrar sökmek zorunda kalırsın...
Alıntı:
Arkadaşım amtisörün üstündeki vidayı sök yağını boşalt ve tars cevir daha sonra üst kovanı içeri doğru bastır yay ortaya çıkacak daha sonra yayı tutarak alttaki alyan cıvatayı sökebilirsin. yanlız iki amatisörede aynı kalınlıkta ve miktarda yağ koyman gerek yoksa biri kalın veya fazla ise virajlarda dalmalar yaşarsın.
sizlere katılıyorum ++ abi elin yatkınsa ve tanıdık bir ustan varsa hallet ona kontrole götür 1o numara olur ALLAH ın izniyle

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




mdtolga isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 18 Nisan 2008, 17:48   #17 (permalink)
 
burhana Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Yeni Üye
Üyelik Tarihi: 18 Nisan 2008
Mesajlar: 1


Standart

arkadaslar bnm honda cgl 125 var ben 2 yıl once kaza yaptım on sol amotısor yamulmus totnacıya duzelttırdım ama kotu taslı yola gırdıgım zaman dıreksıyonu tıtretıo ne yapmam gerekıo yardımcı olurmusunuz bır de amotısorlerının ıcersıne ne kadar ve ne tur yag koymam gerekıo sımdıden tesekkurler
burhana isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 23 Nisan 2008, 02:23   #18 (permalink)
 
everlasting Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 22 Mart 2008
Konum: Giresun-Diyarbakır
Mesajlar: 63


everlasting - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Aşağıdaki yazı tamamen alıntıdır.emek vererek hazırladıkları bu bilgileri sizinle paylaşmak istedim. Erkal beye ve Ali beye teşekkür ederim.
Sevgili arkadaşlar;
Bucak'lı dostum beyazoğlu Ali ısrarlarıma dayanamayarak bana ön amortisör yağının nasıl değiştirileceğini uygulamalı olarak öğretti. Ben de bunu sizlerle paylaşmak istedim.

Öncelikle şunu söylemek isterim ki bu işlem klasik amortisör sistemine sahip tüm motorlarda 2 yılda bir yapılması gereken bir işlem ve inanın bu işlemden sonra motorun sürüs keyfinde, fren performansında ve yol tutuşunda farkedilir düzeyde düzelme oluyor.

Bu işe başlamadan önce motosikletin servis manuelinden ne tip yağ kullandığını ve ne miktarda gerektiğini araştırdık. Fork oil ismiyle bulabileceğiniz bu yağ bizim motorumuz için 10w inceliğinde ve 2x480 cc miktarında olması gerekiyordu.

ABS sensörünü sökmekle işe başladık..


ardından fren kaliperlerini söktük.


ön lastiği sökmek için bu vidaları gevşetmek gerekiyor.

lastiği sökmek için bir taraftan sabitleyip diğer taraftan uygun lokma ile gevşetmek gerekiyor.

sırada ön çamurluğun sökümü var..

ön çamurluk söküldükten sonra tüpleri sökmek için bağlantı bileziklerini gevşetmek gerekiyor.


iki bilezik te gevşetildikten sonra tüp dikkatlice yerinden çıkarılıyor.

tüpün alt kısmında alyen anahtar ile açılabilen bir tapa mevcut.

Ali bu tapayı açarken tüpün dönmemesi için ön tekerleğin orta milini kullanıyor.

Tapayı söktükten sonra her iki tüpü de başaşağı tutarak içindeki kirlenmiş ve viskozitesini yitirmiş yağı boşalttık. Bu esnada pistonu itip çekerek bu işlemi hızlandırdık. Bir süre başaşağı bırakarak içindeki yağın iyice süzülmesini bekledik. Sonrasında yeni yağı büyükçe bir enjektör (120 cc'lik) yardımıyla ölçerek tüplerin içerisine koyduk. İkisine de eşit miktarda yağ koymak için azami ihtimam gösterdik. Tapalarını sıkıca kapattıktan sonra toplama işlemine geçtik.



iki tüpün de eşit yükseklikte olması için hassas ölçümler yaptık.

Yaptığım test sürüşünde amortisör yağı değişiminin ne kadar önemli ve gerekli olduğunu bir kez daha anladım. Motorun sürüş keyfi inanılmaz artmıştı. Sanki yeni alınmış bir motor gibiydi. Bu işi gerçekleştiren yetenekli ve yetenekli olduğu kadar da bilgili sevgili dostum beyazoğlu Yiğit Ali'ye binlerce kez teşekkür ederim..

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




everlasting isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
amatisor, nasil, sokulur


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
Tankpad nasıl sökülür? dramon Moto Servis 13 05 Mart 2009 14:28
Motosikletten Nasıl Düşülür...Motor Nasıl Yatırılır.. mete_han Sürüş Teknikleri 12 11 Mart 2008 11:21
Yardım!(teker nasıl sökülür bilmiyorum ) Goldenmoon Moto Servis 14 02 Ağustos 2006 14:23
çakar lamba (flash) nasıl montaj yapılır? Takan var mı?Nasıl mumu2mumu MotorDelisi-GENEL 14 28 Mayıs 2006 09:44
elektrik kaçagı nasıl anlaşılır nasıl bulunur?! acrobats7 Moto Servis 22 14 Şubat 2006 11:41

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de