Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > Moto Servis

Moto Servis Mekanik ve teknik bilgiler Tamir Servis Yedek Parça yolda kalmamak için ?

Cevapla
Alt 16 Nisan 2007, 17:03   #1 (permalink)
 
torento1987 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 01 Nisan 2007
Konum: eski?ehir
Mesajlar: 130


Standart tel mi çelik mi ??

çelik jant mı yoksa tel jant mı daha sağlam dır . neden hep kroslarda tel jant oluyor yoksa tel daha mı sağlam eğer öyleyse racing ler neden kullanmıyor sadece gösteriş mi yani racinglerin ki??

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




torento1987 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 16 Nisan 2007, 19:46   #2 (permalink)
 
badcocktail Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 06 Aralık 2005
Konum: izmir / K.yaka
Mesajlar: 982


Standart

Yine ustalarımız yazar ama benim bildiğim tel jantların kavis, çukur vs darbeleri daha esnek karşılayabilmesidir, cross ve enduro motorlarda tel jant bulunur (TA,Tiger gibi ). Düz zemin için ise çelik kullanılır ki bu bütün racinlerde böyledir... Yine de yanıtları ben de takip edeceğim bakalım neler öğrenicez

Umarım "çaylak haline ne yazıosun" diyen çıkmaz...meslekten ileri geliyor, tutamıyorum kendimi bildiğimi yazıyorum, öğrenicem-öğreticem ya Kusurlar affola...
__________________
badcocktail isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Nisan 2007, 20:10   #3 (permalink)
Nemesis_YD
 
Nemesis_YD Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Gast
Mesajlar: n/a


Standart

badcocktail, bilip bilmeden ne yazıyorsun kardeşimmm :o

bende hep bunu merak etmişimdir. takipçisiyim konunun
 
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Nisan 2007, 20:17   #4 (permalink)
 
ac-dc Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 26 Ocak 2006
Konum: urla
Mesajlar: 415


Standart

Tel jant'ın tamiri daha kolay ve ucuz.tellerden biri veya birkaçı koptuğu zaman değiştirmek kolay;ama çelik jantlarda böyle bir imkanın yok
ac-dc isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Nisan 2007, 20:21   #5 (permalink)
 
N_O_S Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 19 Mart 2006
Konum: Etiler
Mesajlar: 233


Standart

çelik olsun bizim olsun kromlu olsun parlasın tel ben cede iiii ama
N_O_S isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Nisan 2007, 20:23   #6 (permalink)
 
speedycrew Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 22 Mart 2006
Mesajlar: 1.129


speedycrew - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

jant seçimi kullanım amacına göre belirlenmektedir.
örneğin arazide kullanmak için tel jant seçilir. lastiğin ve amartisörlerin yetersiz kaldığı durumlarda jantın tel olması azda olsa esneme yapmaktadır ve kırılma yerine tellerin eğilmesi gibi daha ucuz olarak tekrar tamir edilerek kullanılmakta. SS tarzı motosikletlerde ise en önemli etken sürettir. çelik jantlarda balans ayarı yapması kolaydır ve bir aksilik olmadığı sürecede kolay kolay bozulmaz.

yani SS tarzı motosiklete tel jant takarsanız balans ayarını ne kadar iyi yaparsanız yapın yüksek süratlerde titreme yaşarsınız. ayrıca balans ayarı tel jantlarda daha çabuk bozulmakta.

ayrıca balans ayarı yapılırken çelik jantlarda jantın kenarına kurşun takılarak basit şekilde yapuılmasına rağmen tel jantlarda bütün telleri tek tek elden geçirmekte zor olmaktadır.

Yani görüntü ile alakalı değil :o
__________________
speedycrew isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Nisan 2007, 20:30   #7 (permalink)
 
Akira Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 24 Ekim 2005
Mesajlar: 736


Standart

Tel jantlar kolay tamir edilebilir olduğu için,arazide,sert koşullarda kullanılan enduro makinalarda kullanılır,alaşımlı jant hasar gördüğünde düzeltilse bile eskisi gibi sağlıklı olmaz,tel jant'ın ise bozulan tellerinin yerine,yeni teller takılıp,akordu yapılıp devam edilebilir.


SS makinaların yüksek hızlarda,lastiğin ani patlamalarına karşı dayanıklı olması için,tubeless lastik kullanılması gerekir,alaşımlı jantlar esnek olmadığı için,üstlerinde tubeless lastik kullanılabilir.Tel jantlar esnek olduğu için tubeless lastik zamanla lastiğin kenarlardan hava kaçırmasına sebep olabilir o yüzden,tel jantlı motosikletlerde şambrelli lastik kullanılır.

Belli bir kilometre yapıldığında tel jantların akorda ihtiyacı olur,akordu bozuk tel jantlı bir motosiklet'in dengesi bozulur,yüksek hızlara çıkan SS bir makina'da başa bela açabilir.
__________________
Akira isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Nisan 2007, 20:37   #8 (permalink)
 
speedycrew Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 22 Mart 2006
Mesajlar: 1.129


speedycrew - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Akira,
Lastik konusunu yazdığın iyi olmuş unutmuşum. teşekkürler
__________________
speedycrew isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 17 Nisan 2007, 02:46   #9 (permalink)
 
R1fatih Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 21 Şubat 2005
Konum: BEYSEHYR otobanyndan
Mesajlar: 696


R1fatih - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

bı kros a alasımlı bı racıngede tel jant dusunsana ne kadar buyuk goruntu kırlılıgı tabıkı amaclar faklı tamır ve esneme olaylarının tumune katılıyorum
R1fatih isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 17 Nisan 2007, 02:57   #10 (permalink)
 
hayabusa_01 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 15 Ağustos 2006
Konum: İstanbul-Pendik(AsLen ADANA)
Mesajlar: 730


hayabusa_01 - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Alıntı:
ac-dc Nickli Üyeden Alıntı
Tel jant'ın tamiri daha kolay ve ucuz.tellerden biri veya birkaçı koptuğu zaman değiştirmek kolay;ama çelik jantlarda böyle bir imkanın yok
Çelik janttada eğrildiği zaman doğrultma gibi bi olnanğımız var ama jantın rengi gider çünkü yakarak düzeltilir yok ben yenisini alacam dersende sana kalmış..

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




hayabusa_01 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
celik, mi, tel


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
Delikanlı Çelik kursacl MOTORUM ! 5 20 Kasım 2007 00:34
tel cant ile çelik cant arasındaki fark? oguzcu Moto Servis 15 18 Ocak 2007 22:09
Çelik Thunder 150 poorfect İkinci El 3 07 Ocak 2007 01:10
çelik crown 150 - 1.550 ytl topik İkinci El 2 29 Ağustos 2006 17:58
çelik motor crown150 neron126 MotorDelisi-GENEL 0 31 Temmuz 2006 23:06

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de