Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > Moto Servis

Moto Servis Mekanik ve teknik bilgiler Tamir Servis Yedek Parça yolda kalmamak için ?

Cevapla
Alt 29 Aralık 2007, 00:16   #1 (permalink)
 
mete_han Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: MotorDelisi
Üyelik Tarihi: 13 Ağustos 2005
Konum: LEVENT-İSTANBUL
Mesajlar: 6.056


Standart NGK IRIDIUM/VX Bujinin Motorunuza Faydaları...

Standart Bujinin Yapısı...






VX Bujinin Özellikleri...


Beklemeden kalkış - VX bujileri

Problem - kurumla kaplı bujiler



Karayolu trafiğinde dur-kalklar ve örneğin motosiklet sürücülerinin kask ve eldiven takarken motoru rölantide çalıştırma alışkanlığı, bujilerin daha çabuk kurum bağlanmasına neden olur. İstenmeyen sonuç: Ateşleme sistemi “tekler” ve her çalıştırma problem haline gelir.



Bujilerin değişimi ya da temizlenmesi sadece sıkıntı verici değil, ayrıca zaman alır, zahmetli ve pahalıdır. Dahası bu işlemler daima yalnızca kısa süreli başarı sağlar, gerçek ve kalıcı bir problem çözümü değildirler.





Çözüm - NGK’dan VX bujileri



Özellikle motosikletlerdeki ateşleme problemlerinin aşılması için geliştirilen yenilikçi VX bujisi, uzun yıllardır uluslararası motosiklet üreticileri için yürüttüğümüz süren çalışmalarımızın mükemmel sonucudur.




Laboratuardan yüksek teknoloji

Dünya buji pazarının lideri NGK, yeni Iridium IX buji ile yüksek teknoloji doğrultusunda büyük bir atılım gerçekleştirmiştir. Çünkü laboratuar testlerinde, iridyum sayesinde bujiler adeta birer güç santralı dönüştüğü görüldü. Sonuçta iridyum, yüksek teknolojiye son derece uygun bir asil metaldir. İridyum başka platin metalleriyle alaşım halinde Rusya, Kolombiya, Güney Afrika ve Kanada’da doğal rezerv halinde bulunmaktadır.

Ayırt edici özellik: İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir.

Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor. Bu avantajlardan şimdi NGK, yeni Iridium IX bujilerinde de yararlanıyor. Yeni buji neslinin temel malzemesi olan iridyum, buji teknolojisinde yeni bir çığır açıyor!















http://www.ngk.com.tr/Iridium_IX.1871.0.html



cbf 150 ime bu tür bir IRIDIUM buji taksam nasıl olur...ne dersiniz..buji ile alakalı sorunları bu topikte paylaşabiliriz...

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
mete_han isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 29 Aralık 2007, 00:22   #2 (permalink)
 
aspuzu Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 27 Ocak 2007
Konum: E5&TEM sol şeritten
Mesajlar: 1.389


aspuzu - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

mete_han, CBF 150 ye göresi varmı bu iridyum bujilerin....... bu gün sordum ngk 15 ytl diioo lar benimki eskidi yakıtta fazlalaştı ondan heralde........
__________________
Hamit Canbay 0 rh (+) istanbul (avrupa)
http://www.facebook.com/aspuzuhc
https://twitter.com/hamit_canbay

aspuzu isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 00:30   #3 (permalink)
 
slayeRR Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Eskişehir Organizatör
Üyelik Tarihi: 14 Mart 2007
Konum: eskişehir
Mesajlar: 7.417


slayeRR - MSN üzeri Mesaj gönder slayeRR - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

mete_han, paylaşımcı gördüm seni,kendini motordelilerine mi adadın çok teşekkürler paylaşım için bujinin dayanıklılığı hakkında bilgim vardı ama "iridyum"un nasıl bişey olduğunu da öğrenmiş olduk.
slayeRR isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 00:40   #4 (permalink)
 
mete_han Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: MotorDelisi
Üyelik Tarihi: 13 Ağustos 2005
Konum: LEVENT-İSTANBUL
Mesajlar: 6.056


Standart

aspuzlu, bende bunun cevabını arıyorum aslında iyimi...15 lira akşamdan sabaha kadar veririm motur için eme işe yararmı...

slayer2694, dostum biz 2.5 yıldır böyleyiz be..bazen geyik bazen teknik..
__________________
mete_han isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 00:45   #5 (permalink)
 
yucelanalp Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 02 Haziran 2006
Konum: istanbul
Mesajlar: 401


yucelanalp - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

vala ben kulandım gercekten egzot beyzın kokusu kalmadı ve 20000 km kulandım ama ateslıyen yerın karsısı erımıs yıned ucunda en ufak bır sorun yok( IRIDIUM olan kısımda)
yucelanalp isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 00:56   #6 (permalink)
 
racingdelisi Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: MotorDelisi
Üyelik Tarihi: 06 Eylül 2006
Konum: İZMİR/çeşme
Mesajlar: 7.770


racingdelisi - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

mete_han, abi her motorcu için önemli bilgiler bunlar..paylaşım için sağol....
__________________
racingdelisi isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 01:03   #7 (permalink)
MEHMET_19
 
MEHMET_19 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Gast
Mesajlar: n/a


Standart

mete_han,scootere olurmu bu
 
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 01:13   #8 (permalink)
 
ultraukala Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Haber Editörü
Üyelik Tarihi: 02 Şubat 2007
Mesajlar: 3.800


Standart

Ama fiyatı öle 15ytl falan değil benim bildiğim...30-35ytl arasında olması gerekiyor iridyum bujilerin...Benim motoruma ngk cr9e ve cr8e öneriliyor kitapçıkta düşünüyorum cr9e ıx takıp takmamayı?Fikirlerinizi bekliyorum ben de...
ultraukala isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 01:45   #9 (permalink)
 
sesginn Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Çanakkale Organizatör
Üyelik Tarihi: 30 Mart 2006
Mesajlar: 4.509


Standart

gusel bilgiler mete_han, tesekkurler
__________________
sesginn isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 01:48   #10 (permalink)
 
tan21 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 22 Ekim 2006
Konum: izmir
Mesajlar: 212


Standart

Karayolu trafiğinde dur-kalklar ve örneğin motosiklet sürücülerinin kask ve eldiven takarken motoru rölantide çalıştırma alışkanlığı, bujilerin daha çabuk kurum bağlanmasına neden olur. İstenmeyen sonuç: Ateşleme sistemi “tekler” ve her çalıştırma problem haline gelir.

motor ısınmadan zart diye giderseniz ne motor kalır ne buji kalır !!! bu kelime çok anlamsız geldi bukadar bilginin arasında bende platinyum buji kullanıyorum acayip farkediyor bir kere daha iyi gidiyor ve daha atak trafikte dur kalklarda hiç tıkanmıyor !!!

Son Mesajdan 3 dakika sonra eklendi:

15 ytl iridyum bujisi yoktur !!! iridyum bujileri yeni olduğundan ve sadece performans amaçlı 4 silindirlerde kullanıldığından piyasada 4 lü olarak satışa sunuluyor tek bulma şansınız çok az bir iridyum buji ngk 26 37 ytl arası değişir !!! 15 ytl ve üzeri sadece platinyum var 15 ytl ye iridyum buji olmaz !!! komik oluyoruz

ayrıca scooterlara çok çok daha iyi gelmektedir bu bir performans arttırıcı değil uzun ömürlü ve sağlıklı ateşlemeyide yanısıra getirir!!! bende 200 cc maxi var ona bile platinyum taktım !!! çok fark var çok !!!
__________________
tan21 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 09:28   #11 (permalink)
 
hayabusa2785 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 02 Ekim 2005
Konum: C:\Program Files
Mesajlar: 3.388


hayabusa2785 - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

daha 3 gün önce suzuki gs 500 motosikletime taktım ngk iridyum, izlenimlerimi aktarmak istiyorum,motorun soğukken saçma sapan vuruntuları kalmadı, düşük devir torkunda hissedilir derecede değişme gördüm, eskiden 3-4 viteste 4-5 bin civarlarında ani hızlanmak istediğimde motorun gazı yeyip kendini toparlaması 6 bin devire kadar sürüyordu, şimdi ise gazı o devirlerde vermem ile beraber motor hiç vuruntu yapmadan ani temiz bir şekilde ivmeleniyor, yanmanın daha verimli olduğunu motorda marşa basar basmaz anladım çünkü sesi daha tok çıkmaya başladı motosikletin, ben açıkçası sırf zevk için deneme amaçlı almıştım böyle bir sonuçla karşılaşacağım aklımın ucundan bile geçmezdi açıkçası, şiddetle tavsiye ederim, bu arada 15 ytl ye iridyum bulamazsınız ben sirkecide toptancıdan yalvar yakar 2 taneyi 50 ytlye aldım yani tanesi 25 ytl, 25 ytl ye de normal bir parçacıda alamazsınız çünkü toptan satış fiyatı okadar.aynı toptancı da normal bujimin 5 ytl olduğunu öğrenince servislerde bize nekadar duygusal yaklaştıklarını anımsadım çünkü aynı bujilere servislerde 15-20 ytl fiyat çekiyorlar. açıkçası şiddetle tavsiye ederim.

Son Mesajdan 19 dakika sonra eklendi:





burda kırmızı nokta ile işaretlenmiş yer doğanay otomotiv olması gerek.onlarda çok çeşit buji var ngk bayileriden biri fakat onlarda kalmadığı için beni ok ile gösterdiğim bir yere gönderdiler bujileri aldığım yerin ismi EK-SEL okla gösterdiğim yer bir pasaj onun içinde solda 2. ya da 3. dükkan olması gerek. google earth de yer bulurken bir sokak felan yanılmış olabilirim, siz her ihtimale karşı o civarlara gidince doğanay'ı sorun onlar sizi EK-SEL e yönlendirir zaten çok yakınlar.

Son Mesajdan 20 dakika sonra eklendi:

gerçi şimdi burası neresi diceksiniz sol üstteki köprü galata köprüsü resim sirkeciye ait.
__________________
hayabusa2785 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 10:37   #12 (permalink)
 
canerdemir79 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 20 Mart 2005
Konum: AnGara
Mesajlar: 2.891


Standart

http://www.motordelisi.com/ftopict-20888-ngk.html

aynı topicden bende açmıştım, olsun üyelerin bilgilenmesi için iyi bi topic almuş.

eline sağlık metehan
__________________
canerdemir79 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 16:42   #13 (permalink)
 
mete_han Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: MotorDelisi
Üyelik Tarihi: 13 Ağustos 2005
Konum: LEVENT-İSTANBUL
Mesajlar: 6.056


Standart

Alıntı:
aspuzlu Nickli Üyeden Alıntı
mete_han, CBF 150 ye göresi varmı bu iridyum bujilerin....... bu gün sordum ngk 15 ytl diioo lar benimki eskidi yakıtta fazlalaştı ondan heralde........

Honda servisle görüştüm...CBF 150 ye uygun olmadığı söylendi bana...büyük cc içinmiş...

Son Mesajdan 2 dakika sonra eklendi:

mehmet_16, bakıma gidicem...detayları öğrenirim...
__________________
mete_han isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 18:02   #14 (permalink)
 
Tikky_Rider Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 28 Kasım 2005
Mesajlar: 3.249


Standart

aslında taktırmakta fayda var benim motor soğukken zor çalısıyor belki bir etkisi olur
__________________
Tikky_Rider isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 29 Aralık 2007, 18:14   #15 (permalink)
 
slayeRR Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Eskişehir Organizatör
Üyelik Tarihi: 14 Mart 2007
Konum: eskişehir
Mesajlar: 7.417


slayeRR - MSN üzeri Mesaj gönder slayeRR - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

mete_han, aldın mı havanı yürü len ne iridyumu büyük motor alda gel mi dediler şaka tabiki kızmassın umarım.ama sana müstehak al bi RR diyoz yanaşmıyon

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




slayeRR isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
bujinin, faydalari, iridium vx, motorunuza, ngk


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
iridyum bujinin motora yararı veya yararları nedir. murpesist MotorDelisi-GENEL 1 14 Ekim 2008 01:49
ss motorlar için iridium mu platinium mu kawasaki_honda Moto Servis 3 08 Temmuz 2008 19:48
Iridium buji nerede bulurum? AuSSiE-STYLE Moto Aksesuar 2 05 Eylül 2006 20:48
yeni bujinin ucundaki karton turkmen58 Moto Servis 19 13 Nisan 2006 13:14
işte NGK iridium bujiler canerdemir79 Moto Servis 28 12 Nisan 2006 11:05

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de