Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > Moto Servis

Moto Servis Mekanik ve teknik bilgiler Tamir Servis Yedek Parça yolda kalmamak için ?

Cevapla
Alt 01 Nisan 2011, 20:16   #1 (permalink)
 
zoombydr Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 27 Eylül 2005
Konum: ankara
Mesajlar: 32


Standart r1 için yağ, yağ filtresi, lastik, fren balatası önerisi

Merhaba 2006 R1'im için birkaç sorum olacak
Şu an diyarbakırda ikamet ediyorum ve bu yazı da diyarbakırda geçirecek gibiyim
yüksek sıcaklığı da göz önünde bulundurarak deneyimli arkadaşlardan yardım istiyorum

1)yağ ve tavsiye edilen yağa göre kaç km arayla değişim yapılacağı

2)yağ filtresi
3)lastik (piste çıkamıyorum -henüz nasip olmadı- ancak sert kullanıyorum ve viraj yapıyorum, sokakta genel olarak kısa mesafe uzun yolda rahat kullanabileceğim -çabuk ısınması şart değil-, 10000 km ve üstünde menzil yapabilecek, yüksek süratte gazlarken kesik kesik olmayacak, yağmurda çok kötü olmayan bir lastik istiyorum)
4)fren balatası (sokakta orta-yüksek performanslı kullanıma uygun)

Deneyimli arkadaşlardan alacağım bilgilere göre tercihlerimi şekillendireceğim

Şimdiden teşekkürler...

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




zoombydr isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 01 Nisan 2011, 21:44   #2 (permalink)
 
cantr Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 27 Şubat 2005
Konum: Istanbul
Mesajlar: 45


Standart

1. markaların yağları %90 aynı kitapçıkta yazan değerlere göre marka bağımsız (bilinen markalar olmak üzere) bir tanesini seç
2. yağ filtresinde orjinal parçayı tercih edersen iyi edersin
3. bir önceki motorumda diablo rosso yu tercih etmiştim kısa mesafede bile hızlı ısınan ve güven veren bir lastik, ortasının sert yanların yumuşak (orta sertlik değil yumuşak) olması seninde istediğin hissiyatı vericektir (uzun yolda rahat - dik konumda sürüşte , virajlarda güven) ortalama 12bin - 15bin km görebilirsin bu lastikle
4. ferodo marka kullanıyorum epey memnunum tavsiye ederim

Konu cantr tarafından (01 Nisan 2011 Saat 21:47 ) değiştirilmiştir.
cantr isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 01 Nisan 2011, 21:52   #3 (permalink)
 
Bronzman Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Yeni Üye
Üyelik Tarihi: 01 Nisan 2011
Mesajlar: 15


Standart

Merhabalar iii akşamlar;
Bende Diyarbakır da ikamet etmekteyim ve benimde 2005 model R1'im mevcut. Motorumun tüm bakımlarını Bismil de KARDEŞLER motorun sahibi Mehmet ile halletmekteyim. Hatta 1 haftadan beri motorum orda. Diğer sorduğun malzemeler içinbişey diyemiyorum ama lastik daha yeni aldım hatta daha takamadım bile. Lastik olarak Michelin ve Metzeller arasında kaldım ve Michelin aldım. ( Ön - Arka 600 ) Metzeller almamamın nedeni kaymak asfalt lastiği olmasıdır. Bizim bu yörenin yollarına en iyi Michelin gidiyor. Mehmetin numarasını istersen sahibinden.com sitesinde ilanları var oradan numarasını alabilirsin. Karşılaşmak Dileğiyle emniyetli sürüşler.
__________________
Bronzman isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 01 Nisan 2011, 22:06   #4 (permalink)
 
zoombydr Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 27 Eylül 2005
Konum: ankara
Mesajlar: 32


Standart

cantr, mesajın için teşekkürler
aklımda pp2ct, qualifier, m5 ve şimdi senin önerin ile listeme eklediğim diablo rosso var
bu lastikler arasında seçim yapabilecek deneyimin var ise karşılaştırma yorumunu alabilir miyim lütfen
ve tabii TÜM MD AİLESİNDEN..

Bronzman, memnun oldum metzellerin hangi modelini aldın acaba?
Görüşmek dileğiyle..

diablo rosso corsa ile ilgili araştırmamı biraz derinleştirdim. okuduklarıma göre oldukça başarılı gibi

deneyimi olan var mı acaba?
__________________

Konu zoombydr tarafından (01 Nisan 2011 Saat 23:17 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood
zoombydr isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 02 Nisan 2011, 00:18   #5 (permalink)
 
cantr Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 27 Şubat 2005
Konum: Istanbul
Mesajlar: 45


Standart

pp2ct , qualifier ve rosso arasında kalmıştım ben seçimlerimde. rossoyu seçmemin nedeni (pp2ct de aynı şekilde yanılmıyorsam) ortaların sert olmasıydı...
açıkçası yine değişim zamanı gelince güncel olarak piyasada olan (son teknoloji %90 iidir hep mantığı ile) ortası sert (hard) yanakları yumuşak (soft) iki hamurlu bir lastik alıcam, orta sertlikde(medium) katılmış 3 hamurlu bir lastikten daha etkili olucağını düşünüyorum mantık çerçevesinde kullanışımı göz önüne alıp...

ben yaz kış (kışın kar olmadığı hergün) motora binen birisiyim ve naked bike kullanıyorum 600cc kategorisinde şehir içinde çok km yapıyorum dur kalk ve/veya biryerlerde uzun süre kal sonra tekrar kısa mesafe git şeklinde kullanımlarda etkili bir lastik rosso... aynı şekilde pp2ct de bu özelliklerde...
cantr isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 02 Nisan 2011, 00:55   #6 (permalink)
 
leventse Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 20 Ağustos 2006
Konum: Kırıkkale, Ankara/bilkent
Mesajlar: 3.805


Standart

m5 hakkında görüş belirtirsem kalkıştan itibaren tutuşu harika olan bir lastik. gaza ne kadar basıyorsan gücü yere aktarıyor neredeyse kolay kolay sarmıyor. virajda bence harika bir geribildirimi ve tutuşu var. özellikle iyice ısındımı hamur gibi oluyor ve yolla bağlantıyı hissediyorsun tamamen.

Ömür konusunda henüz fikir belirtemeyeceğim ama 10 binden fazla olmayacak sanki.
__________________

CBR 1000RR FireBlade
leventse isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 02 Nisan 2011, 13:55   #7 (permalink)
 
zoombydr Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 27 Eylül 2005
Konum: ankara
Mesajlar: 32


Standart

şu an motorun üzerinde qualifier var orta düzeyi geçmiş olmasına rağmen gayet iyi yol tutuyor. yazılanlardan anladığım kadarıyla m5, rosso ya da 2ct hepsi de iyi lastikler ve pist ortamında kullanılmadıkça yeterli düzeydeler, bu durumda menzil öne çıkıyor.
menzil açısından deneyimli olanlar bilgi verirse sevinirim
__________________
zoombydr isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 02 Nisan 2011, 15:27   #8 (permalink)
 
leventse Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 20 Ağustos 2006
Konum: Kırıkkale, Ankara/bilkent
Mesajlar: 3.805


Standart

Alıntı:
zoombydr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
şu an motorun üzerinde qualifier var orta düzeyi geçmiş olmasına rağmen gayet iyi yol tutuyor. yazılanlardan anladığım kadarıyla m5, rosso ya da 2ct hepsi de iyi lastikler ve pist ortamında kullanılmadıkça yeterli düzeydeler, bu durumda menzil öne çıkıyor.
menzil açısından deneyimli olanlar bilgi verirse sevinirim
pist ortamında kullanılmadıkça kısmı yanlış bu lastiklerin hepsi piste de çıkabilecek lastikler. ha supercorsa ya da racetech gibi harbi pist lastiği kullananlardan biraz daha yavaş kalırsın sadece o kadar.
__________________

CBR 1000RR FireBlade
leventse isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 02 Nisan 2011, 15:38   #9 (permalink)
 
zoombydr Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 27 Eylül 2005
Konum: ankara
Mesajlar: 32


Standart

bi ara cbr 600f için yarıştan çıkma takımlar kullanmıştım, biridgestone du sanırım bayağı zaman geçti yanlış olmasın
özellikle ısınınca harika tutardı
ancak 3500-4000 km sonra telleri görünürdü
hatta bi sefer yan tarafta telleri görmek nasip olmuştu

şimdiki arayışım en az 10000 (abartı olması tabiii, aşırı bir beklenti ise değiştireyim) km görebilmek ve dediğim koşullarda rahatça keyifle kullanabilmek
__________________
zoombydr isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 02 Nisan 2011, 23:35   #10 (permalink)
 
cantr Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 27 Şubat 2005
Konum: Istanbul
Mesajlar: 45


Standart

Alıntı:
leventse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
pist ortamında kullanılmadıkça kısmı yanlış bu lastiklerin hepsi piste de çıkabilecek lastikler. ha supercorsa ya da racetech gibi harbi pist lastiği kullananlardan biraz daha yavaş kalırsın sadece o kadar.


katılıyorum, biraz ısınma ile pistte bile rahat ettirir...
cantr isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 03 Nisan 2011, 18:35   #11 (permalink)
 
motocat Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 29 Ocak 2005
Konum: istanbul
Mesajlar: 469


motocat - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

slm tavsiyem istanbul motor 0216 34536 66 hayırlı günler
motocat isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 15 Nisan 2011, 01:09   #12 (permalink)
 
erdish Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Yeni Üye
Üyelik Tarihi: 13 Eylül 2010
Konum: istanbul
Mesajlar: 10


erdish - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

merhaba dün egzoz taktırmak için gittiğim serviste bi muhabbete ortak oldum kendi bilgim değildir
ustam bir R1 kullanıcısının aynı sorusu üzerine sadece motul yağ ve orjinal yağ filtresinin kullanılması gerektiğini böylece cok sağlıklı olacağını söyledi
umarım yardımcı olmusumdur

600f egzoz sensör problemi:(yardım):
__________________
erdish isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 15 Nisan 2011, 02:27   #13 (permalink)
 
ryangt Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Haber Editörü
Üyelik Tarihi: 16 Aralık 2004
Konum: istanbul
Mesajlar: 7.678


Standart

motul 15/50 yağ Diyarbakırın iklimi için en uygun olanıdır. Motul bulamazsan gold kapak mobil1 veya castrol'de sıkıntı yaratmaz ancak 15/50 yarı sentetik şahsi tercihim olurdu. daha ince yağlar uygun olmaz çünkü fazla ısınınca gerekli yağlamayı gerçekleştiremeyebilri.

Söz konusu R1 olunca yağdan daha önemli olan konu YAĞ FİLTRESİ dir. Motoru sürekli patlayan R1'lerin herbirinin üzerinden hiflo yada K&N hava filtresi çıkmaktadır. K&N yada başka hiç bir filtre sağlıklı olmaz her an motorun patlayabilir. Orjinalinden söz konusu Yamaha ise şaşma (bana kalsa hiç bir markada orjinalinden şaşılmamalıdır)

Diyarbakırın asfalt kalitesini bilmiyorum ancak her türlü yol koşulunda kafan rahat etsin istiyorsan Metzeller M3 veya M5 şahsi tecrübemdir. Bu demek değildirki Diablo rosso kötü lastik yada Michelin 2ct yaramaz, rosso ve 2ct'de çok başarılıdır ancak 2ct aşırı sıcak asfaltta diğerlerie oranla daha fazla kayar ve şerit çizgilerinde anlamsız kaymalar yaşayabilr.
Rosso ile ilgili kullanmadığım için yorumda bulunmayacağım fakat gerek yağmur gerek mıcır gibi kötü durumlarda en iyi performans M3 veya M5'indir. Lastik almadan önce özellikle incelemiştim çünkü kimse kaymak asfaltta viraj yaparken bridgestone aldı diye yada michelin tercih etmedi diye düşmez,sadece yatış açısı biri diğerinden daha iyidir ama kum-toz veya ıslak zemine denk gelince patır kütür düşebilir herkes. Viraj performansı konusunda da M3 ve M5 her türlü seni tatmin eder.

Fren balatsı olarak;

-Lucas : yumuşak + etkili ancak çabuk biter fakat disk ömrüne zararı azdır

-EBC: serilerine göre değişiro ancak en çok satılanı orta/yumuşak, biraz daha uzun ömürlü , performsnı gayet iyi diski hafif traşlar
-orjinal: orta sertlikte,performans normal,disk ömrüne az zararlı
-ferodo: orta/yumuşak, performan normal üstü, disk ömrünü az zararlı

bildikerlim bunlar
ryangt isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 17 Nisan 2011, 20:29   #14 (permalink)
 
zoombydr Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 27 Eylül 2005
Konum: ankara
Mesajlar: 32


Standart

ryangt, ve diğer tüm arkadaşlar hepinize teşekkür ederim

yağ olarak Burak Albayrak'ın tavsiyesi ve tüm edindiğim bilgiler sonucunda yarı sentetik 15/40 castrol
yağ filtresi olarak orjinal filtre
lastik olarak m5'e karar verdim

henüz fren balatası hakkında kesin bir karar veremedim, zaten bi süre götürecek gibi duruyor
__________________
zoombydr isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 17 Nisan 2011, 20:37   #15 (permalink)
 
Vatan DOĞUKAN Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 30 Nisan 2006
Konum: EDİRNE-VAN
Mesajlar: 567


Standart

Arkadaşım Tecrübeme dayanarak sana önereceklerim,
15-50 ipone yağ,
Kesinlikle Brenta yada EBC balata,
Yağ Filtresi olarak ise Orjinali tada KN yağ filtresi,
Lastik olarakta ben geçe nsene metzeller M3 kullandım, fakat memnun kalmadım, Şu anki taktıklarım michelin pilot power 2ct, virajlarda ve yağışlı havada tam uyum..Sorunsuz.

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
AB RH (+)
506 357 7316

Konu Vatan DOĞUKAN tarafından (17 Nisan 2011 Saat 20:39 ) değiştirilmiştir.
Vatan DOĞUKAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
balatasi, filtresi, fren, icin, lastik, onerisi, r1, yag


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
Suzukı gsx-r 1000 (2002) ön arka fren balatası, debrıyaj balatası ? RomeoDontMustDie Moto Servis 2 21 Haziran 2010 16:46
ZX-6R (2006) için arka fren balatası tavsiyesi gundelfingen Moto Servis 12 15 Mart 2008 20:59
cbr 125 fren balatası ve fren hidrolik yğı 2pac Moto Servis 7 02 Ağustos 2007 18:52
r6 fren balatası yamahaferhat Moto Servis 6 02 Haziran 2005 13:51
F650 GS için arka fren balatası arıyorum. jale Moto Servis 18 03 Aralık 2004 22:25

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de