Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > Moto Servis

Moto Servis Mekanik ve teknik bilgiler Tamir Servis Yedek Parça yolda kalmamak için ?

Cevapla
Alt 02 Haziran 2005, 14:12   #1 (permalink)
 
haruhutr Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 15 Eylül 2004
Mesajlar: 75


Standart Tek silindirde hangi marka yağ..?

Arkadaslar

Tek silindirli motorda ne marka motor yagını tavsıye edersınız ....

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




haruhutr isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 02 Haziran 2005, 14:16   #2 (permalink)
 
aliihsan Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 06 Aralık 2004
Konum: istanbul
Mesajlar: 1.063


aliihsan - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

motor kaç zamanlı ? marka model? markasını bilmem ama motosiklet yağı kullanın. illede marka derseniz ben repsol kullanıyorum şimdilik daha iyisini bulamadım.
__________________
aliihsan isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 02 Haziran 2005, 15:46   #3 (permalink)
 
oldman2003 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 28 Aralık 2004
Konum: ankara
Mesajlar: 1.639


Standart

benzinli motorları 2 zamanlı ve 4 zamanlı olarak ayırabiliriz...


2 zamanlı motorlarda yağ karteri yoktur... bu nedenle motorun yağlaması için gerekli yağ;

- benzin deposuna (belli miktarda) ya önceden konulur (pre-mix) ya da
benzin deposu dışında ayrı bir depoya yağ konulur ve gerekli miktar yağ benzinle otomatik karışır (auto-lube)...

her iki halde de silindire/silindirlere benzinle yağ birlikte gider... bu tip motorlar için özel üretilmiş yağlar (mineral, yarı sentetik veya tam sentetik) kullanılabilir...

4 zamanlı motorlarda yağ karteri vardır...

- motorun yağlaması için gerekli yağ karterden pompa ile emilerek aynı pompa marifetiyle yağlanması gereken parçalara (ana yatak, kol yatak, silindirler, ekzantrik mili, supap gaydları v.s.) gönderilir... yani silindire/silindirlere sadece benzin ve hava karışımı gönderilir...

4 zamanlı motorlar da kullanılan yağlar da mineral, yarı sentetik ya da tam sentetik olabilir...

ancak, 4 zamanlı motosiklet motorlarında motor ve şanzuman parçaları bir arada çalışır...

bu nedenle, kullanılan yağın hem motor parçalarını hem de şanzuman parçalarını yeterli şekilde yağlaması beklenir... yani bu yağ diğer motor yağlarından biraz farklıdır...

benim tespit edebildiğim kadarıyla ülkemizde 4 zamanlı motosikletler için özel üretilmiş REPSOL, CASTROL GPS ve MOTUL marka yağlar mevcuttur...
oldman2003 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 03 Haziran 2005, 10:50   #4 (permalink)
 
powerbyaydin Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 27 Ocak 2005
Konum: Antalya-Side
Mesajlar: 137


Standart

castrol gps1 yarı sentetik özel motor yağı kullan bence yada catrol gt magnetec her 2sinide denedim süper fark çok belli ediyor kendini
powerbyaydin isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 03 Haziran 2005, 21:49   #5 (permalink)
 
flogger Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 03 Şubat 2005
Konum: YZMYR (EX 58)
Mesajlar: 159


Standart yağ

bende YBR de Magnetec kullanıyorum. çok memnunum tavsiye ederim. Castrol Magnatec 10W/40 YBR için ideal. daha önce bu yağ için yağlama kanallarını tıkar deniyordu ben 400 km yol yaptım daha tıkanmadı şeytan kulağına kurşun. yani yok böyle birşey merak edenlere duyrulur.
__________________
flogger isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 05 Haziran 2005, 19:35   #6 (permalink)
 
lombardo Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 22 Eylül 2004
Mesajlar: 475


Standart

Alıntı:
bende YBR de Magnetec kullanıyorum. çok memnunum tavsiye ederim. Castrol Magnatec 10W/40 YBR için ideal. daha önce bu yağ için yağlama kanallarını tıkar deniyordu ben 400 km yol yaptım daha tıkanmadı şeytan kulağına kurşun. yani yok böyle birşey merak edenlere duyrulur.

ciddimisin?

yazık motoruna!!!

castrol gps veya mobil tavsiye ederim. ama kullandığın yağ motosikletler için üretilmiş olmalı yoksa sanzımanına elveda dersin :o
__________________
lombardo isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 05 Haziran 2005, 20:23   #7 (permalink)
 
eralp Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 04 Nisan 2004
Konum: Ystanbul - Mecidiyek?y
Mesajlar: 1.487


eralp - İCQ üzeri Mesaj gönder eralp - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Alıntı:
bende YBR de Magnetec kullanıyorum. çok memnunum tavsiye ederim. Castrol Magnatec 10W/40 YBR için ideal
Sakın diyeyim. Eger motosikletini uzun zaman kullanmak istiyorsan derhal yağını değiştir. İlle castrol diyorsan GPS yada Castrol GO olabilir. ama magnatec denen yag motosiklet için secilebilecek en kötü yağdır.

Daha önce de başka platfromlarda defalarca söylemiştim. Lütfen motosikletlerinize "motosiklet için üretilmiş" özel yaglardan koyun. tamam belki 3-5 milyon pahalı ama emin olun deger. Eski mesleğim gereği bu konularla çok ilgiliyim ve araştırma yaparım her zaman. Merak edenler için 13 yıl önce İstanbul Motor teknik lisesini bitirdim ve takiben bir Mercedes servisinde 4 yıl servis şefliği yaptım.

Motosiklet motorları genel olarak markaya ve tipe göre değişmekle beraber maximum 8-15 bin devirlere kadar çıkabilmekte. Otomobil yagları ( örn: magnatec) ise motoru o devirlerde yeteri kadar koruyamamakta ve motorun içindeki metal parçalar arasındaki (piston - silindir ve ana-kol yatakları arasındaki) mikron kalınlığındaki yag filmi koparak motora hasar vermektedir. Bildiginiz üzere araba motorları max 6 bin devir civarında çalışmkata ve gunluk kullanımda 2000 ile 4500 devri arasıdna kullanmaktayız. Doğal olarak otomobil yagları da buna göre üretilmektedir.

Ayrıca bir diğer konu ise motosiklet ile otomobilller arasındaki debriyaj sistemi farkıdır. Arabalarda motor ile şanzıman ayrıdır. Ve debriyaj kuru olarak çalışır. Motora ayrı şanzımana ayrı yag kullanılır. Oysa motosikletlerde motor ve şanzıman aynı yağla yağlanır. Ve debriyajda bu yagın içinde çalışır.

Energy Saving denilen yeni tip yaglar API (American Petroleum Istıtute) SJ ve ve SL seviyesindeki yaglar motosikletin debriyajının kaydırmasına sebep vermektedirler.

Motosiklet yaglarının tamamı bu sistem gözönünde bulundurularak üretilir ve debriyaj kaydırmasını engeller. Ayrıca bir diğer husus ta otomobil yaglarının sadece motor yaglanması için üretildigidir. Oysa motosiklete konulan yag aynı zamanda şanzımandaki dişlileri de yaglama görevi bulunmakta ve otomobil yagları dişli yaglamaya uygun değildir.
Bu yüzden motosikletinizde mototsiklet yagı kullanırsanız viteslerin çok daha rahat gectigini daha akıcı oldugunu göreceksiniz.

Lütfen kimse "ben şimdiye kadar otomobil yagı kullandım hiç birşey olmadı" demesin. İçin için zarar veriyordur ve bir gün ortaya çıkar. Eskiden motosiklet yagı mı varmış gibi bir mantıgı da kesinlikle kabul etmiyorum. Eskiden motorlar bu kadar teknolojik, bu kadar güçlü ve zorlanmış değildi. şu anda 600 cc bir motordan 136 beygir güç alınabiliyor. Tabiki bu da çok hassas bir yaglama gerektirmekte ve motorun toleransları çok aza inmiş durumda..

Daha önceden birkaç yurtdışı sitesinde kawasakilerin otomobil myagı kullanıldıgında garantiden çıktıgını okumuştum ve sitelerin hemen hepisnde şiddetle motosiklet yagı kullanılmasını öneriyorlar..

Sanırım bu konuda yturan - yaman arkadaşımız biraz daha açıklayıcı bilgi verecektir. Ben kısaca (!) anlatmaya calıştım..

Motosikletinizin dah auzun ömürlü daha rahat açlışmasını istiyorsanız kesinlikle motosiklet yagı kullanın :o :o

Magnatec ile motosiklet yagı arasındaki vereceginiz fark 5-10 milyon olur en fazla ki o da nerden baksanız ~4000 km götürecek sizi. Oysa 10 milyonluk benzinle bir çok motor 100 km bile yapamıyor..

Motosikletiniz için 4000 km de bir 10 milyon fazla verin lütfen.

Motosiklet yagı olarak da en meşhur marka olan REPSOL' u şiddetle tavsiye ederim.. :o
__________________
eralp isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 05 Haziran 2005, 21:32   #8 (permalink)
 
flogger Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 03 Şubat 2005
Konum: YZMYR (EX 58)
Mesajlar: 159


Standart

ya ben bunu uzun zamandır kullanıyorum 800 km oldu bir kötüleşme yada debriyaj kaçırması gibi bir konu olmadı şuana kadar. 7000-8000 km dir bu yağdan kullanan arkadaşlar var. olsa onların motorunda bir problem olurdu. :P yani bence bir zararı yok diyorum. ayrıca Castrol GO 2 zamanlı yağı bildiğim kadarıyla.
__________________
flogger isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 05 Haziran 2005, 21:41   #9 (permalink)
 
eralp Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 04 Nisan 2004
Konum: Ystanbul - Mecidiyek?y
Mesajlar: 1.487


eralp - İCQ üzeri Mesaj gönder eralp - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Alıntı:
Castrol Go 4T is a quality 4-stroke motorcycle engine oil, specially formulated to maintain its lubricating performance over the entire drain period and provide the necessary level of long-term engine protection. The special formulation of Castrol Go 4T ensures that the viscosity in the engine is maintained correctly at all times to ensure easy starting and smooth, trouble free running.
veya

4 Zamanlı Motorsikletler için
Go! 4T
Süper Yüksek Koruma
SAE 20W/40, API SG


http://www.kivrakmotor.com/castrol.php

Dediğim gibi şu anda bişi olmuyor gibi görülebilir ama malesef motosiklet yagı kadar korunmuyorsunuz. Ayrıca YBR 12 beygirlik bi motosiklet ne kadar kaydırabilecek güç var ki? Kaydırmıyor gibi hissetmeniz normal..
__________________
eralp isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 05 Haziran 2005, 21:45   #10 (permalink)
 
MURATARI Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 09 Mart 2005
Konum: Ystanbul
Mesajlar: 583


Standart

Alıntı:
flogger Nickli Üyeden Alıntı
ya ben bunu uzun zamandır kullanıyorum 800 km oldu bir kötüleşme yada debriyaj kaçırması gibi bir konu olmadı şuana kadar. 7000-8000 km dir bu yağdan kullanan arkadaşlar var. olsa onların motorunda bir problem olurdu. :P yani bence bir zararı yok diyorum. ayrıca Castrol GO 2 zamanlı yağı bildiğim kadarıyla.
Dostum,Eralp gerekli açıklamayı yapmış.Bence hala'bu zamana kadar birşey olmadı' demek çok yersiz.Sigarada insan sağlığına zararlı ama kimse içer içmez akciğer kanseri olmuyor değilmi?Ama bu ilerde olmayacağı anlamınada gelmiyor.Ayrıca hangi motosiklet üreticisi kulanım ve servis kitapçığında otomobil motor yağı kullanmayı tavsiye ediyor?Bunu bu şekilde düşün istersen.
__________________
MURATARI isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 05 Haziran 2005, 21:58   #11 (permalink)
 
eralp Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 04 Nisan 2004
Konum: Ystanbul - Mecidiyek?y
Mesajlar: 1.487


eralp - İCQ üzeri Mesaj gönder eralp - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Alıntı:
sigarada insan sağlığına zararlı ama kimse içer içmez akciğer kanseri olmuyor değilmi?Ama bu ilerde olmayacağı anlamınada gelmiyor
Mükemmel bir örnek. Aynen bu şekilde.. Bundan daha iyi anlatılamaz. Kutluyorum :o
__________________
eralp isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 11 Haziran 2005, 13:15   #12 (permalink)
 
_KaRTaL_ Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 27 Ocak 2005
Konum: Yzmir
Mesajlar: 362


_KaRTaL_ - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

peki eralp hocam bu 444 tarzı (adı farklı bile olsa işlevi aynı)motor koruyucu yağlar var bunlar için iki usta ''koymalısın'', diyosa on ustada ''sakın koyma'' diyo sebeplerini dinleme fırsatım olmadı ama mekanik açıdan bunların kullanılamsının bi sakıncası war mıdır acaba?
__________________
_KaRTaL_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 11 Haziran 2005, 13:22   #13 (permalink)
 
eralp Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 04 Nisan 2004
Konum: Ystanbul - Mecidiyek?y
Mesajlar: 1.487


eralp - İCQ üzeri Mesaj gönder eralp - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

444 tarzı katkılar malesef debriyajın kaymasına sebep oluyorlar. Bizzat denedim.. Allahtan hemen yagı değiştirince düzeldi biraz daha uzun sure kullansam belki debriyaj balatalarını söküp benzinle yıkamak gerekebilecekti..

Kısaca: koymayın..

Motosiklette kulanılabilecek katkıların üzerinde yazıyor zaten motosiklette kullanılabilir ya da debriyaj kaymasına sebep olmaz diye.. Eger yazmıyorsa kulanmayın.
__________________
eralp isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 13 Haziran 2005, 19:34   #14 (permalink)
 
_KaRTaL_ Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 27 Ocak 2005
Konum: Yzmir
Mesajlar: 362


_KaRTaL_ - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

teşekkür ederim :o
__________________
_KaRTaL_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 17 Haziran 2005, 17:56   #15 (permalink)
 
lespaul_84 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 08 Mayıs 2005
Konum: İstanbul
Mesajlar: 301


Standart

eralp, kesinlikle sana katılıyorum. oturup hiç düşünmemiştim araba yağı mı motorsiklet yağı mı mı diye...
yazdıklarını okuyunca çok mantıklı geldi, makina mühendisliğinde okuyorum ben de. ben de kısaca birşey eklemek istiyorum:

motor yağlarının herbirinin viskozitesi (yani akıcılığı ve yüzeye tutunma özelliği) farklıdır. Her yağ yüzeye belli bir yüzey açısıyla tutunur ve her yağ yüzeyde belli bir kalınlıkta bir yağ filmi oluşturur. Bu yağ filminin kalınlığı 1 mm bile değildir. Araba yağları 6000 devirde, Motosiklet yağları da 15000 devirde çalışacak özellikte üretilir. Dolayısıyla bir araba yağından 15000 devirde yağlama filmi oluşturmasını bekleyemezsiniz...
6000 devirin üstündeki devirlerde, film tabakası ortadan kalkmaya başlayacak ve motorunuz da aşınmaya başlayacaktır...

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
lespaul_84 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
hangi, marka, silindirde, tek, yag


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
Hangi marka buji? magnum_55 Moto Aksesuar 2 16 Nisan 2008 13:06
Hangi Marka Kask?? mogan Moto Aksesuar 21 30 Nisan 2006 23:13
hangi marka? evren_pasha MotorDelisi-GENEL 11 14 Mart 2006 15:54
Lastik Hangi Marka ismail_w Moto Aksesuar 12 06 Mart 2006 14:05
hangi marka kralleoparus MotorDelisi-GENEL 23 27 Mart 2005 23:38

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de