Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > MotorDelisi-GENEL

MotorDelisi-GENEL Motosiklet üzerine genel yazışmalar bu bölümde.

Cevapla
Alt 16 Ağustos 2005, 16:37   #1 (permalink)
 
honour16 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 06 Haziran 2005
Konum: istanbul-Bursa
Mesajlar: 323


honour16 - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart Motosiklet sürüş esnasında nasıl yan yatırılır?

Arkadaşlar biraz araştırdım ama bulamadım forumlarda o yüzden tekrar topic açtım. kusura bakmayın adminler


Şimdi allah kimseye göstermesin ama motoru yan yatırmamız gerektiğinde tam olarak neler yapmamız lazım. Aslında deneyimlerinizle anlatabilirseniz (şu km ile gidiyordum-yol şöyleydi-arkamda araç vardı-artçım vardı vs vs) günü gelir de yan yatırma ihtiyacı duyarsam motur seyir halindeyken nasıl yapabileceğimi teorik olarak okumak isterim. Ayrıca deneyimlerinizi de paylaşmanızı isterim. Cevaplayanlara ilgi gösterenlere şimdiden teşekkür ediyorum.

2 tekerinizde yere dik basması dileğiyle

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
honour16 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 16 Ağustos 2005, 16:58   #2 (permalink)
 
userneym Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 22 Mart 2005
Konum: BURSA
Mesajlar: 1.014


Standart

aabi çok kolay, tehlikeyi fark ettiğin anda :md: her iki frene de panikle var gücünle sarılıyorsun ön teker uygun gördüğü tarafa doğru kaymaya başlıyor, ön freni bırakıyorsun arka teker kaymaya devam ediyor tabi motor da yatmaya ...
sende ayagını düşünerek yavaşça motoru bırakıyorsun ama freni mümkün mertebe sıkmaya devam ediyorsun, son ana kadar arka frene basıyorsun...

bildiğim bu yanlışlarımı lütfen düzltsin buyuklerımız...
userneym isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Ağustos 2005, 17:01   #3 (permalink)
 
dozzi Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 13 Mayıs 2005
Mesajlar: 217


dozzi - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

gidiyosun yolda bi tehlike farkediyosun bi bakmışsın motor yan yatıyo. hiç farkında bile olmuyosun. yaralanmazsan çok güzel oluyo yani extradan bişey yapmana gerek yok
dozzi isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Ağustos 2005, 17:29   #4 (permalink)
 
flynaked Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 09 Temmuz 2005
Konum: ANKARA
Mesajlar: 944


Standart

anlamadım ki..yani kaza durumunda highsiding olmamak için lowsiding yapmayı mı amaçlıyorsun? (NOT: türkçeyi sevmiyor değilim ama hep bu terimlerle ifade edildiği için böyle sordum)
__________________
flynaked isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Ağustos 2005, 17:37   #5 (permalink)
 
caylak1980 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 08 Ağustos 2005
Konum: istanbul
Mesajlar: 227


Standart

honour16,
kardeş DD abimizin bu konuyla ilgili bir yazısı var,onu okumanı tavsiye ederim,ayrıntılarıyla anlatmış saolsun.
caylak1980 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Ağustos 2005, 17:42   #6 (permalink)
 
hkn3535 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 11 Mayıs 2004
Konum: BERGAMA
Mesajlar: 425


hkn3535 - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

arka freni kilitle ayağını motorun altından çek :o veya ön lastik tutmaz yada tutturmam diyosan önü kilitle değişen pek şey olmaz daha kolay düşersin sadece... yanlışsam düzeltin . arada bunu hatırlamak ta yarar var kafadan girdin mi çok tehlikeli ve masraflı oluyor
__________________
hkn3535 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Ağustos 2005, 17:48   #7 (permalink)
 
subcab Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 15 Temmuz 2005
Konum: istanbul kozyatağı
Mesajlar: 533


subcab - İCQ üzeri Mesaj gönder subcab - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

ani arka fren zaten dansöz gibi oynamaya başlio makina tekerlek kitlenince yatıyo kendi
subcab isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 16 Ağustos 2005, 17:49   #8 (permalink)
 
cEmirc Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 12 Mart 2005
Konum: Ystanbul
Mesajlar: 299


cEmirc - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

flynaked,
iyki türkçeyi seviyosun imza bile ingilizce eheheh :o :oops:
cEmirc isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Ağustos 2005, 10:12   #9 (permalink)
 
shimendifer Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 23 Mart 2005
Konum: Istanbul/Kadikoy
Mesajlar: 282


shimendifer - İCQ üzeri Mesaj gönder
Standart

Şimdi benzer bir durumla yklaşıok 1 yıl once diger xx imle karşılaşmıştım Tecrübemi anlatayım sanırım sorununda cevabı olacak...

Işıklardan hızlı kalktım arkamda artçım vardı.( Artçımda kask kafasında benim kolumda ) Neyse hızım 80 - 85 filandı sanırım onumde trafik tıkalıydı ama ben sagda gördüğüm açıklık seride girerek güvenle yavaşlayabilecektim ki tam o sırada sağımdan gaza gelmiş bir jon jon gecti ve benim gireceğim delik kapandı. Duruş mesafem kalmadı öndekilere carpmam kesin. Bu durumda çarpma halinde olabileceklere bakarsak ... Durmaya kalksa idim ozaman kesin arkadan araca kafadan çarpacaktım artçım muhtemel olarak mancınık etkisi ile fırlayacak ya arabanın onune yada arka camına yapışacaktı. Bende sanırım arka camdan girerdim içeri. 1 sn den az zamanda yatırma eylemine girdim arkayı orta sıkıp ön frene asıldım motor sol a yatarak devrildi. Devrilme anında mortoru bıraktım artcım ve ben bir takla atıp durduk motor kayarak aracın altına girdi. Sonuc artcımda hasar yok... Bende hasar yok Komik ama koluma taktığım kaskım biraz hasarlı ( Koluma takmasam aynı hasar kolumda olacaktı demek kolda bile işe yarıyo kask takmak şart ) ve hiç bişi olmamış gibi motorumun yanına gittim carptığım arabada hasar nerdeyse yok motorda kafa granajı kırık sol granaj üzerinde kayma sonucunda erimiş...


Şimdi arka frene asılma durumunda yana yatırmak için race makine kullanıyorsan motorun arkası fazla savurabiliyor buda donerek kaymasına bazen senin motordan ayrılmanı güçleştirmesine sebep olabiliyor. Ama benim iki kere yatırmak zorunda kalma tecrubem oldu ikisindede on tekeri kitleyerek yaptım ikisindede en ufak sıyrık almadım... Motor yavasca sanki agır cekimde gibi yere yatıyor sonra yere degdigi anda hızlanarak senden uzaklaşıyor sen de yere hafif bir takla atıp kalkıyorsun.. Eger motor onde bir yerlere carpmazsa sadece yan granajında ufak bir erime ile olay atlatılıyor

Umarım işine yarar daha doğrusu yaramamasını dilerim
Unutmadan bu olay virajda gerekiyorsa ön frenle yapma ozaman direk arka kullan çünki virajda ön frenle yatırırsan motor yattığı gibi sürüklenir ve merkez kac kuvvetinden sende motorla viraj dısına suruklenirsin motordan ayrılamazsın
__________________
shimendifer isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Ağustos 2005, 11:09   #10 (permalink)
 
flynaked Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 09 Temmuz 2005
Konum: ANKARA
Mesajlar: 944


Standart

Alıntı:
shimendifer Nickli Üyeden Alıntı
Bende hasar yok Komik ama koluma taktığım kaskım biraz hasarlı ( Koluma takmasam aynı hasar kolumda olacaktı demek kolda bile işe yarıyo kask takmak şart )

çok iyi yaaaaaaaaaaaaa :o
__________________
flynaked isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Ağustos 2005, 11:25   #11 (permalink)
 
kayhan Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 25 Eylül 2004
Konum: Istanbul Maltepe
Mesajlar: 293


Standart

biraz daha sert düşsen o kask kolunu 3 yerden kırabilirdi.
__________________
kayhan isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 18 Ağustos 2005, 13:24   #12 (permalink)
 
userneym Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 22 Mart 2005
Konum: BURSA
Mesajlar: 1.014


Standart

tecrübeleri okuyunca daha iyi canlanıyor olaylar kafamda...

teşekkürler şimendifer...
userneym isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 20 Ağustos 2005, 10:31   #13 (permalink)
 
drdeniz Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Yeni Üye
Üyelik Tarihi: 20 Ağustos 2005
Konum: Ystanbul
Mesajlar: 2


drdeniz - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Bu bilgilere çok ihtiyaç duyarmıyız,korkutmayın adamı yaa.Bu bilgilere umarım hiçbirimizin ihtiyacı olmaz.
drdeniz isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 20 Ağustos 2005, 10:53   #14 (permalink)
 
oldman2003 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 28 Aralık 2004
Konum: ankara
Mesajlar: 1.639


Standart

önemli olan yatırmaya ihtiyaç duymamaktır...

gerektiğinde ise tecrübenle doğru orantılı olarak kazanmış olduğun şartlı refleksler sana yardımcı olacaktır...

ancak, unutmamak lazım ki her zaman şanslı olmayabilirsin...
oldman2003 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 20 Ağustos 2005, 11:04   #15 (permalink)
 
SGOR Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: MotorDelisi
Üyelik Tarihi: 21 Ocak 2005
Konum: united states of KONYA
Mesajlar: 13.453


SGOR - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

oldman2003 katılıyorum :o

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
SGOR isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
esnasinda, motosiklet, nasil, surus, yan, yatirilir


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
Motosiklet Sürüş Eğitimi Veren Kurslar trasher Sürüş Teknikleri 8 22 Kasım 2010 23:55
bu nasıl pist nasıl bi sürüş AliAltay Videolar ve fotograflar 7 03 Ağustos 2008 19:25
sürüş esnasında soğuk kanlılık transam VIP Koğuşu 15 20 Temmuz 2008 12:24
Bu nasıl sürüş çok tehlikeli!!! celikdemir Videolar ve fotograflar 45 25 Mart 2008 16:41
Motosikletten Nasıl Düşülür...Motor Nasıl Yatırılır.. mete_han Sürüş Teknikleri 12 11 Mart 2008 11:21

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de