Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > MotorDelisi-GENEL

MotorDelisi-GENEL Motosiklet üzerine genel yazışmalar bu bölümde.

Cevapla
Alt 19 Ağustos 2005, 13:37   #1 (permalink)
 
HIZLICAK Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 21 Nisan 2005
Konum: Ankara
Mesajlar: 93


HIZLICAK - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart CDI NE DEMEK ARKADAŞLAR NE İŞE YARAR?

CDI ne işe yarıyor olmasa ne olur olunca ne gibi faydası oluyor? Bilen arkadaşların yanıtlamasını rica ederim.

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
HIZLICAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 19 Ağustos 2005, 13:59   #2 (permalink)
 
gezgin_ruh Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 26 Nisan 2005
Konum: Ankara
Mesajlar: 60


gezgin_ruh - İCQ üzeri Mesaj gönder gezgin_ruh - MSN üzeri Mesaj gönder gezgin_ruh - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart CDI (Capacity Discharge Ignition System)

Ateşleme sistemi. ingilizcesi düzgün olan bir arkadaş aşağıdaki metini türkçeye çevirirse faydalanabiliriz. (Note. İngilizcem yetersiz olduğundan ve yanlış yorumdan kaçındığım için alıntı yaptım....)

CDI (Capacity Discharge Ignition System.)
Description & Operation

In its simplest form, a CDI ignition is composed of the following elements:

1. Magneto
2. Pulser coil
3. Charge, or source coil
4. Igniter (CDI) box
5. Ignition coil
6. Spark plug

Other components such as main switches, stop switches, or computer systems may be included, though, these items are not necessary for basic CDI operation.

To understand basic CDI operation, it is important to understand the basic theory of induction. Induction theory states that if we move a magnet (magnetic field) past a coil of wire(or the coil by the magnet), AC current will be generated in the coil.

The amount of current produced depends on several factors:

1. How fast the magnet moves past the coil
2. The size of the magnet(strength)
3. How close the magnet is to the coil
4. Number of turns of wire and the size of the windings

The current produced in the charge coil goes to the CDI box. On the way in, it is converted to DC current by a diode. This DC current is stored in the capacitor located inside the box. As the charge coil produces current, the capacitor stores it.


At a specific time in the magneto's revolution, the magnets go past the pulser coil. The pulser coil is smaller than the charge coil so it has less current output. The current from the pulser also goes into the CDI box. This current signals the CDI box when to fire the capacitor (the pulser may be called a trigger coil for obvious reasons). The current from the capacitor flows out to the ignition coil and spark plug. The pulser acts much like the points in older ignitions systems.

When the pulser signal reaches the CDI box, all the electricity stored in the capacitor is released at once. This current flows through the ignition coil's primary windings.

The ignition coil is a step-up transformer. It turns the relatively low voltage entering the primary windings into high voltage at the secondary windings. This occurs due to a phenomena known as induction.

The high voltage generated in the secondary windings leaves the ignition coil and goes to the spark plug. The spark in turn ignites the air-fuel charge in the combustion chamber.

Once the complete cycle has occurred, the spinning magneto immediately starts the process over again.

Main switches, engine stop switches, and the like are usually connected on the wire in between the CDI box and the ignition coil. When the main switch or stop switch is turned to the OFF position, the switch is closed. This closed switch short-circuits the charge coil current to ground rather than sending it through the CDI box. With no charge coil current through the CDI box, there is no spark and the engine stops or, if the engine is not running, no spark is produced.
gezgin_ruh isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 19 Ağustos 2005, 13:59   #3 (permalink)
 
HIZLICAK Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 21 Nisan 2005
Konum: Ankara
Mesajlar: 93


HIZLICAK - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

değişik bir görüş
__________________
HIZLICAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 19 Ağustos 2005, 16:13   #4 (permalink)
 
SinanATASOY Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: MotorDelisi
Üyelik Tarihi: 23 Şubat 2005
Konum: Motoristan Cumhuriyeti
Mesajlar: 5.134


Standart

Benim bildiğim CDI=Common rail Diesel Intercooler manasına geliyordu ama :!:
__________________
SinanATASOY isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 20 Ağustos 2005, 12:43   #5 (permalink)
 
cowboy Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 05 Kasım 2004
Konum: home sweet home
Mesajlar: 747


Standart

common rail diesel injection,belki bu???
cowboy isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 20 Ağustos 2005, 12:54   #6 (permalink)
 
tam35 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 11 Şubat 2005
Konum: stuttgart
Mesajlar: 742


Standart

dizel motorlarinda yeni yakit püskürtme sistemi.

tam35
stuttgart
tam35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 20 Ağustos 2005, 13:20   #7 (permalink)
 
600f Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2004
Konum: izmir
Mesajlar: 542


Standart

Common Rail Diesel Injection=crdi hyundai ve kia daha cok bu sistemi kullanıyorlar.(ortak yollu yakıt püskürtme)
600f isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 20 Ağustos 2005, 13:22   #8 (permalink)
 
alptoker Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 09 Ağustos 2005
Konum: İstanbul
Mesajlar: 3.496


alptoker - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Arkadaşlar benim ingilizcem çok iyi olmasına rağmen bunu tam olarak anlayamadım. Bu elektrik mühendislerinin konusu. Burada CDI olayında manyetik alan sayesinde indüksiyon akımı yaratılarak aküdeki 9-12 voltluk voltaj gücünü çok daha yükseklere çıkararak bujinin ateşlemesini sağlıyor. Arabalarda da bu işlevi gören distribütördür. Aküden aldığı enerjiyi 1000 küsür volta yükselterek buji vasıtasıyla silindirdeki hava-benzin karışımını ateşler.

crdi : Sistemde elektronik olarak kontrol edilen enjektörler, 1350 barlık yüksek basınç altında tutulan ortak bir yakıt besleme yoluna bağlı görev yapıyor. Ortak yakıt yolu sisteminin elektronik işlemcisi, motor sıcaklığı, hava sıcaklığı, atmosfer basıncı ve sürücünün gaz pedalına ne kadar bastığı gibi bir çok parametreyi göz önüne alarak yakıt besleme, püskürtme basıncı ve yakıtın silindirlere püskürtülme hızım belirliyor. Değişken kontrol kafalarına sahip enjektörler sayesinde, her silindirin içine ideal miktarlarda yakıt püskürtülmesi, elektronik işletim sisteminin belirlediği yakıt miktarı, püskürtme süresi, püskürtme basıncı ve motor devrinden bağımsız olarak ayarlanıyor. Böylece ön veya pilot püskürtmenin belirli miktarda ve sürede yapılması, bunun sonucunda da motor gürültüsü ve açığa çıkan kirli gazların azaltılması sağlanıyor.
__________________
alptoker isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 21 Ağustos 2005, 00:01   #9 (permalink)
 
DeLiJaPoN_RsM Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Moderatör
Üyelik Tarihi: 07 Eylül 2004
Konum: Koşuyolu & Şişli
Mesajlar: 16.164


Standart

vay be güzel bişeymiş demek ki bu crdi
__________________
Türklük , benim en derin güven kaynağım , en engin övünç kaynağım oldu. Kendimi hiçbirzaman Osmanlılığın telkin ettiği başka ulusları öven ve Türklüğü aşağı gören eksiklik duygusuna kaptırmadım. Ne mutlu Türk'üm diyene!
M.Kemal ATATÜRK
DeLiJaPoN_RsM isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 23 Ağustos 2005, 10:13   #10 (permalink)
 
balikci Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 06 Ocak 2005
Konum: IZMIR
Mesajlar: 119


Standart

sevgili HIZLICAK kardes CDI motosikletlerde kullanilan bir atesleme sistemidir.Manyeto ve bobin vasitasi ile uretilen voltaj atesleme sistemindeki kondansatoru sarj eder,elektronik atesleme zamani geldiginde yani kondansatordeki depolanmis elektrik enerjisini desarj ederek bujinin cakmasini saglar ve ateslemeyi gerceklestirir.

buradaki harflerin anlamlari

C: Capacity-Kapasitor (kondansitor)


D: Discharge.Desarj (bosalim)

I: Ignition-Atesleme

kisacasi yukaridaki ingilizce kelimelerin bas harflerinin kullanildigi bir atesleme sistemi.

GEZGIN-RUH kardesimin yazisindaki anlatim tamamiyle bu atesleme sisteminin bilimsel aciklamasi ben kisaca ve herkesin anlayabilecegi sekilde anlatmaya calistim.sevgilerimle
balikci isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 23 Ağustos 2005, 10:18   #11 (permalink)
 
balikci Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 06 Ocak 2005
Konum: IZMIR
Mesajlar: 119


Standart

ne ise yarar sorusunun cevabini vermeyi unuttum.kondansatorde sarj edilen elektrik enerjisi motorun devri ile orantili olarak maksimum voltaj olarak bujide caktigi icin daha iyi atesleme,daha iyi yanma ve maksimum verim ve en onemlisi temiz bir cevre
balikci isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 25 Ağustos 2005, 23:31   #12 (permalink)
 
DaBiker Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 23 Ağustos 2005
Konum: 11, 16, 26, HH
Mesajlar: 191


Standart

Alıntı:
balikci Nickli Üyeden Alıntı
sevgili HIZLICAK kardes CDI motosikletlerde kullanilan bir atesleme sistemidir.Manyeto ve bobin vasitasi ile uretilen voltaj atesleme sistemindeki kondansatoru sarj eder,elektronik atesleme zamani geldiginde yani kondansatordeki depolanmis elektrik enerjisini desarj ederek bujinin cakmasini saglar ve ateslemeyi gerceklestirir.

buradaki harflerin anlamlari

C: Capacity-Kapasitor (kondansitor)

D: Discharge.Desarj (bosalim)

I: Ignition-Atesleme

kisacasi yukaridaki ingilizce kelimelerin bas harflerinin kullanildigi bir atesleme sistemi.

GEZGIN-RUH kardesimin yazisindaki anlatim tamamiyle bu atesleme sisteminin bilimsel aciklamasi ben kisaca ve herkesin anlayabilecegi sekilde anlatmaya calistim.sevgilerimle
+1 :o
Aslında çok basit bakarsak olaya elektronik ateşleme olayının güncellenmiş ve biraz daha janjanlı bir anlatımı diyebiliriz. (Satabilmek için janjanlı ambalaja koymak lazım :oops: )
__________________
DaBiker isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 25 Ağustos 2005, 23:35   #13 (permalink)
 
EMRAH_R1 Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 08 Temmuz 2005
Konum: 34_4.levent
Mesajlar: 1.039


EMRAH_R1 - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

örenmiş oldum :o

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




EMRAH_R1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
arkadaslar, cdi, demek, ne, yarar, İse


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
Festivaller ne işe yarar ? harduro Geziler-Buluşmalar-Etkinlikler 1 08 Ağustos 2006 14:42
Arkadaşlar Kymco Venox işe yarar mı ?????? baracuda MotorDelisi-GENEL 4 30 Temmuz 2006 17:02
günaydın demek suc mu oluyor arkadaşlar dj daddy MotorDelisi-GENEL 15 04 Mayıs 2004 18:44

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de