Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > MotorDelisi-GENEL

MotorDelisi-GENEL Motosiklet üzerine genel yazışmalar bu bölümde.

Cevapla
Alt 09 Kasım 2008, 21:35   #1 (permalink)
 
mete_han Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: MotorDelisi
Üyelik Tarihi: 13 Ağustos 2005
Konum: LEVENT-İSTANBUL
Mesajlar: 6.056


Standart Elektronik Ateşleme Devresi Yapımı (Fotolu)

Elektronik ile biraz haşır neşir yada elektronikçi arkadaşı olan motorcular için.

Bu devreyi ilk 1994 yılında, o zamanki motorum Mz-251 ( 1993 ) için yapmıştım.
Platin kontakları eskimişti ve 4000 devirden yukarı çıkmıyordu.
Bunu takınca, aynı platin ile 7000 devre çok rahat çıkmıştım.

Klasik tip ateşleme düzenine sahip motorlarda rahatça kullanabilirsiniz.
Devre, bir konjektör kutusu içine sığmaktadır. Kutu aynı zamanda
soğutucu görevi de görmektedir.

S2000 yerine BU508D de kullanılabilir.

220 nF (nano farad) lık kondansatörün voltajı en az 250 volt olmalıdır. Bulamazsanız daha yüksekte
takabilirsiniz (220nF 400 volt yada 220 nF 1000 volt gibi.)

watt ı belirtilmeyen dirençler 0.25 watt lık tır (çeyrek watt)

Her iki transiztorun de dışı şase den yalıtılmalıdır.

S2000 in dışı plastik olduğu için izolatör istemez.

Devreden dışarı çıkaracağınız kablolar, motorda kullanılan tesisat kablosu gibi olmalıdır.
Yani dayanıklı olmalıdır.

Devreyi motora taktıktan sonra meksefe iptal edilmelidir. ( bir ucu boşa çıkartılıp yerinde kalması uygundur.)

S2000 i nereden bulabiliriz ?
Bu transiztor TV ler in EHT devresinde kullanılmaktadır ve bütün TV tamircileri bilir.
Dolayısı ile , Özellikle TV malzemesi satan yerlerden rahatlıkla temin edilebilir.
Diğer malzemeler de aynı şekilde.

Baskı devre ?
Bu devre için bir baskı devre hazılamaya illaki gerek yok.
Uzay montaj yapılabilir...böylesi hem daha kolay hem daha ucuz.
Ben baskıdevre şemasını, bağlantıyı görselleştirmek amacı ile vermiştim. İşi kolaylaştırsın diye.
Fırsat bulabilirsem örnek (çalışan) bir devrenin bitmiş halinin resmini hazırlayıp vereceğim.

************************************************** **********************

Bir bilgi,
klasik ateşleme sisteminde, bobinden dolayısı ile platinden
3 - 5 amper civarında akım akar ( platin kapalı iken)
Ateşleme, platin açıldığı anda gerçeklesir.
Bobinin ikincil (yüksek gerilim) sargısında 3000 volt civarında bir gerilim indüklenir.
Bu yüksek gerilim bu defa birincil sargıyı da etkiler ve bu yol üzerindeki
platinde kıvılcımlar ortaya çıkar. Bunlar yüksek gerilimden kaynaklanan
kıvılcımlardır. Meksefe(condansator) ile bu durum önlenmeye çalışılsada
tam önlenemez ve platin kontakları zamanla aşınır.
Platinde ki bu kaçak, ateşleme geriliminin düşmesine de neden olur.

Elektronik ateşleme devresi ne yapar ?
Elektronik ateşleme devresi, platinin yaptığı anahtarlama görevini üzerine alır.
Platinin yeni görevi ise, ateşleme devresinin anahtarlama zamanını belirlemektir.

Platin üzerinden 12 volt / 470 ohm = 25mA (mili amper) geçmektedir.
( 3000 -5000 mA geçiyordu )
Ayrıca platin üzerinde yüksek gerilimde sozkonusu değildir.
( bu yüzden ve anahtarlamayı bozacağından meksefe çıkarılmalıdır.)

Artık ister hurda ister yeni platin kullanın arasında fark yoktur !

Bu yöntem ile klasik yöntemin sakıncaları devre dışı bırakılmış oluyor.
Bundan sonra motordaki tekleme vs. için başka nedenler aranmalıdır.
Aklıma gelen; benzin/hava karışımı yanlış ayarlanmıştır veya karburator de pislik vardır.. vs.

devreyi yapacaklara başarılar.

ÖNEMLİ ! : ELEKTRONİK DEVRENİN BESLEMESİ KONTAK ANAHTARI ÜZERİNDEN VERİLMELİDİR.
AKÜYE DOĞRUDAN BAĞLANMAMALIDIR !


tegin.










Elektronik ateşleme devresi ne yapar ?
Elektronik ateşleme devresi, platinin yaptığı anahtarlama görevini üzerine alır.
Platinin yeni görevi ise, ateşleme devresinin anahtarlama zamanını belirlemektir.


Platin üzerinden 12 volt / 470 ohm = 25mA (mili amper) geçmektedir.
( 3000 -5000 mA geçiyordu )
Ayrıca platin üzerinde yüksek gerilimde sozkonusu değildir.
( bu yüzden ve anahtarlamayı bozacağından meksefe çıkarılmalıdır.)

Artık ister hurda ister yeni platin kullanın arasında fark yoktur !


Bu yöntem ile klasik yöntemin sakıncaları devre dışı bırakılmış oluyor.
Bundan sonra motordaki tekleme vs. için başka nedenler aranmalıdır.
Aklıma gelen; benzin/hava karışımı yanlış ayarlanmıştır veya karburator de pislik vardır.. vs.

tegin.








TEGİN Kerdeşimizden alıntıdır...

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




mete_han isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 09 Kasım 2008, 21:36   #2 (permalink)
 
Sutatania Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Bursa Organizatör
Üyelik Tarihi: 31 Ekim 2008
Mesajlar: 148


Standart

her konunda olduğu gibi yine çok kral bi konu açmışsın çok teşekkürler eminim lazim olan cok kişi vardir
Sutatania isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 09 Kasım 2008, 21:53   #3 (permalink)
 
AliAltay Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 14 Mayıs 2008
Konum: HAYAL EDEMEYECEĞİN YERDEN
Mesajlar: 1.015


Standart

mete_han, abi böle giderse yakında servis açcan
__________________
AliAltay isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 09 Kasım 2008, 21:55   #4 (permalink)
 
carlosbauer Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 21 Ağustos 2007
Mesajlar: 80


Standart

Uygulanmıştım zamanında Teginle ' de irtibata girerek başarılı olmuştu .

Ayrıca o zamanlardan aklımda kalan Renault 12 lerde de devrenin aynı şekilde başarılı bir şekilde çalıştığı idi .
carlosbauer isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 09 Kasım 2008, 22:04   #5 (permalink)
 
mhmtmlx Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: malatya -inegöl
Mesajlar: 299


Standart

abicim yaz ayını sabırsızlıkla bekliyorum makine memlekette
gidince yapacam malum memur adamız başka ellerdeyiz.paylaşım için sagol
__________________
mhmtmlx isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 09 Kasım 2008, 22:16   #6 (permalink)
 
serkan_yenidunya Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: MotorDelisi
Üyelik Tarihi: 21 Ağustos 2006
Konum: 40*52' K 28*17' B
Mesajlar: 10.196


serkan_yenidunya - İCQ üzeri Mesaj gönder serkan_yenidunya - AİM üzeri Mesaj gönder serkan_yenidunya - MSN üzeri Mesaj gönder serkan_yenidunya - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

aşmışsın sen kendini f 16 yapım topic i açsana abim
__________________
Bizde hayat 200 +'dan ve 10.000 devirden sonra başlar... !!!
serkan_yenidunya isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 20 Şubat 2013, 19:14   #7 (permalink)
 
ammas Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Yeni Üye
Üyelik Tarihi: 17 Mart 2009
Konum: İzmir
Mesajlar: 13


Standart

Peki hocam, 6Volt mobylette ateşleme bobini kullansak sıkıntı olur mu, çalışır mı? Ya da bu dewreyi 6Volta düşüremez miyiz? Ayrıca 9Voltluk pil kullansak? Bunu tek silindir bir motorda kullanıcam, platin yerine reed(manyetik) anahtar kullanabilirmiyiz? Sorularıma acil cewap beklemekteym. Şimdiden teşekkürler...

Konu burada bir göz atarsanız sevinirim..
http://motosiklet.net/forum/mt-atoly...ml#post2921365
ammas isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
atesleme, devresi, elektronik, fotolu, yapimi


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
10 YTL'ye Dörtlü Flaşör Yapımı (Fotolu) mete_han MotorDelisi-GENEL 17 14 Kasım 2008 16:21
600 rr da elektronik gidon amortisörü aracnobia Moto Servis 9 30 Mart 2008 19:47
Peugeot Elektronik Ateşleme CherheM Moto Servis 3 06 Eylül 2007 01:02
elektronik mµzik taraftarları... VIP Koğuşu 4 11 Nisan 2007 19:17
Noldu bu nisan devresi A2 sınavı? pascalnenc Duyurular 1 11 Mayıs 2005 17:32

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de