Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > MotorDelisi-GENEL

MotorDelisi-GENEL Motosiklet üzerine genel yazışmalar bu bölümde.

Cevapla
Alt 21 Mayıs 2010, 23:11   #1 (permalink)
 
hollcraft Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 19 Şubat 2010
Mesajlar: 45


Standart " İki zamanlı Motor yağı "

Derby gpr 125 kullanıyorum motor yağı kac bin km ' de değişmeli , ne marka önerirsiniz ?
bildiginiz gibi iki zamanlı bi makine bu hataya gelmiyor..
herkeze teşekkürler..

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
hollcraft isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 21 Mayıs 2010, 23:32   #2 (permalink)
 
GhostEnduro Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 06 Şubat 2007
Konum: ISTANBUL ANADOLU
Mesajlar: 2.328


Standart

Alıntı:
hollcraft Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Derby gpr 125 kullanıyorum motor yağı kac bin km ' de değişmeli , ne marka önerirsiniz ?
bildiginiz gibi iki zamanlı bi makine bu hataya gelmiyor..
herkeze teşekkürler..
2 zamanlı motorlarda yağ benzinle birlikte konuluyor? ayrı bir yağ deposu olduğunu zannetmiyorum... Bildiğim kadarıyla 2 zamanlılar kuru karter olur?
__________________
XL 1000 V VARADERO
GhostEnduro isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 21 Mayıs 2010, 23:43   #3 (permalink)
 
Triton Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 26 Ocak 2009
Konum: Istanbul
Mesajlar: 858


Standart

Genelde Castrol Power1 Racing 2T Tam sentetik yağ tavsiye ediliyor, ancak kullanma kılavuzunda yer alan nitelikte yağ koymanı ve diğer 125 likler gibi "büyük ihtimalle yok" yağ filtresi yoksa kısa aralıklarla değiştirmeni tavsiye ederim. Dört zamanlılarda 4.000 km ye kadar çıkıyor ancak benim tavsiyem bu tarzda motorlarda en fazla 1.000 km de bir değiştirilmesidir. Abartılı gelebilir ancak yağ değiştirme sıklığı motorun ömrünü belirliyor (kullanım hataları hariç) . Pratik yöntem çok aşırı km yapmadığını varsayarak, tavsiye edilen değiştirme km sinin yarısında yağ değiştirmendir.


Az km yapan ve hobi amaçlı motorlarda yağdan yapılan tasarrufa ben inanmıyorum.
Triton isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 21 Mayıs 2010, 23:44   #4 (permalink)
 
ClubBoDRuM Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 27 Kasım 2007
Konum: Bodrum
Mesajlar: 551


Standart

benzinle beraber yakar 2 zamanlı motor
__________________
ClubBoDRuM isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 21 Mayıs 2010, 23:48   #5 (permalink)
 
Triton Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 26 Ocak 2009
Konum: Istanbul
Mesajlar: 858


Standart

Yağ kapasitesi 1,5 litre.
Triton isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 21 Mayıs 2010, 23:50   #6 (permalink)
 
_10_ur_ Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Eskişehir Organizatör
Üyelik Tarihi: 18 Kasım 2008
Konum: Eskişehir
Mesajlar: 6.165


Standart

Derbi kullandığınıza eminmisiniz

Her benzin alışınızda yağ kormanız gerekir 2 zamanlıya kendi moıtorumda 2 zamanlı CASTROL alıyorum carrefour dan
__________________
_10_ur_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 21 Mayıs 2010, 23:53   #7 (permalink)
 
GhostEnduro Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 06 Şubat 2007
Konum: ISTANBUL ANADOLU
Mesajlar: 2.328


Standart

Vay bee, teknoloji gelişmiş... bizim zamanımızda 2 zamanlı motorlar kuru karterdi hep , 2 zamanlıları da yağlı karter yapmışlar

Derby 125 gpr nin teknik özelliklerine baktım, 1,5 lt yağ kapasitesi var karterde...
__________________
XL 1000 V VARADERO
GhostEnduro isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 21 Mayıs 2010, 23:59   #8 (permalink)
 
Triton Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 26 Ocak 2009
Konum: Istanbul
Mesajlar: 858


Standart

Yağlama otomatik karıştırıcıyla yapılıyor ve bunun deposu var. Uygun nitelikte yağ kullanmak ve bu bakımdan bakım prosedürüne uymak şart.
Triton isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 22 Mayıs 2010, 00:05   #9 (permalink)
 
_10_ur_ Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Eskişehir Organizatör
Üyelik Tarihi: 18 Kasım 2008
Konum: Eskişehir
Mesajlar: 6.165


Standart

Alıntı:
GhostEnduro Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Vay bee, teknoloji gelişmiş... bizim zamanımızda 2 zamanlı motorlar kuru karterdi hep , 2 zamanlıları da yağlı karter yapmışlar

Derby 125 gpr nin teknik özelliklerine baktım, 1,5 lt yağ kapasitesi var karterde...
Ben biraz konu dışı kaldım abi

Kısaca bu Derbi 2 zamanlı ve 4 zamanlı gibi yağı ayrı konuyor dimi ?

İlginç ilk kez duydum

Sele altında yağ taşımaktan kurtu derbiciler
__________________
_10_ur_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 22 Mayıs 2010, 00:07   #10 (permalink)
 
Triton Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 26 Ocak 2009
Konum: Istanbul
Mesajlar: 858


Standart

Bunları Euro standartına uydurmak için bir çok teknolojik detay var. Prensipleri basit görünsede. Ancak Japon üreticiler tahmin ediyorum, kendilerine engel çıkabileceğini varsayarak, düşük güce razı oldular ve 4 zamanlıya geçtiler. Avrupalı üreticilerse halen güç avantajını korumak için 2 zamanlıda ısrar ediyor. Kullanan arkadaşlar kızmasın ama bu motorların en çok eleştirildiği noktalarıda testlerde istiktarsız olduğu ve kolay sorun yarattığı kabul edilen motorları.


2 zamanlı motordan kaynaklanan sorunlar olmasa hiçbiri Aprilia nın yanına yaklaşamaz.

Konu Triton tarafından (22 Mayıs 2010 Saat 00:09 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood
Triton isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 22 Mayıs 2010, 14:11   #11 (permalink)
MythShaman
 
MythShaman Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Gast
Mesajlar: n/a


Standart

2 zamanlılarda motor yağı benzinle bir karıştırılarak ortalama 50:! oranında konur, ama senin oranı takmana gerek yok çünkü yağ pompan bu oranı kendisi ayarlar yağ deposundan yağı eksik etme yaklasık 1.5 litrelik bir depodur 300 ml de yağ ısıgın yanar, buraya tam sentetik 2 zamanlı motosiklet yağı koyacaksın, castrol power 1 race 2t yada eski adıyla castrol tts koy kesinlikle,

gelelim diger yağa diger yağın motorla ilgisi yoktur tüm iki zamanlılarda crankcase yağı olarak geçer şanzuman yağıdır, sanzuman dişlilerini ve debrayaj kısmını yağlar modele göre yaklasık 800 ml ile 1300 ml arasında bir miktar konur, 6 bin km de kontrol edilir 12000km de bir degisir, 4 zamanlı yaglar tercih edilir numaralarida 10-40 15-40 falan olurç
 
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 22 Mayıs 2010, 23:33   #12 (permalink)
 
hollcraft Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 19 Şubat 2010
Mesajlar: 45


Standart

ilk motorumun iki zamanlı olması beni biraz ugrastiriyor fakat ister istemez motoru ogrenmek zorundasin , bu motorun normlari hakkinda her motorsiklet ustası motora hakim degil , kılavuzunuda bulamiyorsunuz, kimi biraz asi kullanmalisin der , kimi jikleyi acmadan calismaz der ,
yani bu iki zamanlı motorlar hakkında avrupa taraflarinda bildiginiz işin ehli bi usta varmıdır ¿¿¿

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
hollcraft isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
iki zamanli motor yagi, İki zamanli motor yagi


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
ICON """DOMAIN 2 DEVIL DOG "" KASK sasosaso İkinci El 1 03 Haziran 2008 14:30
"""ICON TIMAX 2 LEATHER JACKET"" DE sasosaso İkinci El 0 03 Haziran 2008 14:12
iki zamanlı motor yağı cc03 MotorDelisi-GENEL 1 03 Kasım 2006 04:17
"""Çanakkale Gezi Ekibi Fotoları""& Max_PAYNE Geziler-Buluşmalar-Etkinlikler 47 19 Ağustos 2006 02:29
Sitede gerçek zamanlı sohbet "mirc" gibi ne zaman MaCHo_600RR VIP Koğuşu 1 10 Mart 2005 20:29

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de