Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > MotorDelisi-GENEL

MotorDelisi-GENEL Motosiklet üzerine genel yazışmalar bu bölümde.

Cevapla
Alt 27 Haziran 2010, 16:17   #1 (permalink)
 
srhtzcn Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 07 Temmuz 2009
Konum: Tekirdağ
Mesajlar: 117


Eğitim-Teknik Bilgi Motora pasta cila yapımı

merhaba arkadaslar,
cbr 125e pasta cila atmayı dusunuyorum ama grenajllar boya değil yapıştırmaymış. buna pasta cila olur mu yoksa sakıncalı mı??
tesekkurler

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
srhtzcn isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 27 Haziran 2010, 17:24   #2 (permalink)
 
zx-10r Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 16 Ocak 2005
Konum: kocaeli/başiskele
Mesajlar: 335


Standart

pasta işlemini makina ile uygulayacaksan düşük devirlerde ve neredeyse hiç bastırmadan yapmalısın!özellikle sticker lı bölgelerde çok dikkat etmelisin boyaya ve sticker lara zarar verebilirsin.eğer el ile uygulayacaksan yine çok bastırma derim pastayı.eğer motorunda çok çizik yoksa pasta yapma direk cila uygula.cilayı elle uygulamanı tavsiye ederim.
__________________
zx-10r isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 27 Haziran 2010, 18:55   #3 (permalink)
 
srhtzcn Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 07 Temmuz 2009
Konum: Tekirdağ
Mesajlar: 117


Standart

Alıntı:
zx-10r Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
pasta işlemini makina ile uygulayacaksan düşük devirlerde ve neredeyse hiç bastırmadan yapmalısın!özellikle sticker lı bölgelerde çok dikkat etmelisin boyaya ve sticker lara zarar verebilirsin.eğer el ile uygulayacaksan yine çok bastırma derim pastayı.eğer motorunda çok çizik yoksa pasta yapma direk cila uygula.cilayı elle uygulamanı tavsiye ederim.
çizik filan yok , bi ön tamponda siyah 2 3 cm lık bı sıyahlık var ama cızık değil ne oldugunu anlamadım onuda cıkarırım dıyorum. pastayıda cılayıda elle yapıcam. yapıstırmalar için tehlıkelı olcak gıbı yapmıyım o zaman yanlara.
cilayı yan grenajlara sürmek sorun yaratır mı yapıştırmalar için ??
__________________
srhtzcn isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 27 Haziran 2010, 20:03   #4 (permalink)
 
SmirnouF Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 02 Eylül 2006
Konum: - Doğu bloğu
Mesajlar: 53


Standart

pastayı sadece motosikletin nikelaj kısmında uygula , eger boyaya uygularsan boyayı kaldırır . bahsettiğin siyah çizgiyi çıkarmak için çok hafif hareketlerde uygulayabilirsin pasta'yı ama kalın pasta olmasın kesinlikle .

boya kısmına sadece cila işlemini uygula ve bunun için sıradan bi bez parçası yerine pamuk kullan . Ayrıca pasta & cila işleminden önce motosikletin kaportasını su ile sağlamca bi yıkamayı unutma , aksi taktirde yaptıgın cila kendini göstermez .
cila yağıştırmalar için kesinlikle bi sorun olmaz ...

Konu SmirnouF tarafından (27 Haziran 2010 Saat 20:05 ) değiştirilmiştir.
SmirnouF isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 27 Haziran 2010, 23:13   #5 (permalink)
 
srhtzcn Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 07 Temmuz 2009
Konum: Tekirdağ
Mesajlar: 117


Standart

Alıntı:
SmirnouF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
pastayı sadece motosikletin nikelaj kısmında uygula , eger boyaya uygularsan boyayı kaldırır . bahsettiğin siyah çizgiyi çıkarmak için çok hafif hareketlerde uygulayabilirsin pasta'yı ama kalın pasta olmasın kesinlikle .
boya kısmına sadece cila işlemini uygula ve bunun için sıradan bi bez parçası yerine pamuk kullan . Ayrıca pasta & cila işleminden önce motosikletin kaportasını su ile sağlamca bi yıkamayı unutma , aksi taktirde yaptıgın cila kendini göstermez .
cila yağıştırmalar için kesinlikle bi sorun olmaz ...

tamam çok teşekkurler
__________________
srhtzcn isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 27 Haziran 2010, 23:24   #6 (permalink)
 
Stagflasyon Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 06 Temmuz 2009
Konum: Ank/Akvaryum
Mesajlar: 1.618


Stagflasyon - İCQ üzeri Mesaj gönder Stagflasyon - AİM üzeri Mesaj gönder Stagflasyon - MSN üzeri Mesaj gönder Stagflasyon - YAHOO üzeri Mesaj gönder Stagflasyon isimli Üyeye Skype üzeri Mesaj gönder
Standart

Cilayı uyğulayacağın yere sür yedirme ama üstünde beyaz bir tabaka olsun bekle kurusun bir 5 dakka sonra pamukla sil zaten arkasında yazar bakarsan.Güneşte çekeceksen biraz hızlı ol...
__________________
Stagflasyon isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 27 Haziran 2010, 23:31   #7 (permalink)
 
srhtzcn Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 07 Temmuz 2009
Konum: Tekirdağ
Mesajlar: 117


Standart

en iyisi ben pasta atmıyım , çizik yok grenajda. cila atayım yeter. motorun plastik kısmında , aldıgım abi herhalde dizlikle kullanmıs , hafif cizikler var , plastiktekileri gidereblir miyim?
__________________
srhtzcn isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 28 Haziran 2010, 00:26   #8 (permalink)
 
Triton Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 26 Ocak 2009
Konum: Istanbul
Mesajlar: 862


Standart

Pasta dediğiniz bir tür çok ince macun kıvamında zımparadır. Amacı yeni yapılmış boyanın üzerindeki tabanca tozunu ve mat görünümü almak ya da eski boyanın üzerinde zamanla oluşan kir ve kılcal çizikleri mikron seviyelerinde alarak boyaya yeni bir görünüm vermektir. Pasta işlemi temiz boyaya yapılırsa boya katını mikron seviyelerinde inceltir. Eski boyanın üzerindeki kirde bir tabaka oluşturur ve bu tabakayı temizleyen pasta işlemi doğru yapılan işlemdir. Zaten ortalama bir fabrika boyasının bir A4 kağıdı kalınlığında olduğu göz önüne alınırsa, bu işin dikkatle yapılması gereken bir iş olduğu açıktır. Ayrıca kuş pislikleri, ağaç altında kalmaktan dolayı boya üzerine yapışan ağaç özsuları ve çam sakızları, güneş, fırçayla yıkama ve 100 bar üzerine ayarlı ve 20 cm den daha yakından kullanılan ve aynı noktaya sürekli tutularak (bir noktadaki pisliği temizlemek için) basınçlı makineyle yıkama, boyanın canına okuyan başlıca unsurlardır.

Ancak pasta işlemi hassas bir iştir ve mutlaka deneyimli ellerde yapılmalıdır. Sticker ve benzer yerlere pasta yapılmamalıdır. Buralara cila yapılmasıda doğru olmayabilir. Çünkü petrol ürünü içeriyorsa plastik tabakaya zarar verebilir. Buraların plastik baskılı yüzeyler için üretilmiş kaliteli ürünlerle temizlenmeli ve parlatılmalıdır.

Hiçbir cila ya da pasta işlemi güneş altında yapılmamalıdır. Ayrıca sıcak yüzeylere gölgede dahi uygulanmamalıdır.

Boya "otomobiller ve kaliteli motorsikletlerde" hiç bir zaman fabrika kalitesinde onarılamaz. Yani sonradan elle yapılan boya işlemleri hiçbir zaman fabrika kaltesinde olmaz. Bu nedenle dikkatle korunmasında yarar vardır.

Piyasada avam bir alım satım muhabbeti haline gelen ancak önemi olan bir husus olan "değişeni ve boyananı varmı" muhabbetide buradan gelmektedir.

Sonuç olarak orijinal boyayı özenle korumanızı, kaliteli cila dışında başka uygulamalardan kaçınmanızı, cilayı bu iş için özel üretilmiş cila pamuklarıyla uygulamanızı ve pasta işlemini ancak son çare olarak uygulatmanızı ve profesyonel ellere bırakmanızı tavsiye ederim.
Triton isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 28 Haziran 2010, 00:32   #9 (permalink)
 
srhtzcn Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 07 Temmuz 2009
Konum: Tekirdağ
Mesajlar: 117


Standart

Alıntı:
Triton Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Pasta dediğiniz bir tür çok ince macun kıvamında zımparadır. Amacı yeni yapılmış boyanın üzerindeki tabanca tozunu ve mat görünümü almak ya da eski boyanın üzerinde zamanla oluşan kir ve kılcal çizikleri mikron seviyelerinde alarak boyaya yeni bir görünüm vermektir. Pasta işlemi temiz boyaya yapılırsa boya katını mikron seviyelerinde inceltir. Eski boyanın üzerindeki kirde bir tabaka oluşturur ve bu tabakayı temizleyen pasta işlemi doğru yapılan işlemdir. Zaten ortalama bir fabrika boyasının bir A4 kağıdı kalınlığında olduğu göz önüne alınırsa, bu işin dikkatle yapılması gereken bir iş olduğu açıktır. Ayrıca kuş pislikleri, ağaç altında kalmaktan dolayı boya üzerine yapışan ağaç özsuları ve çam sakızları, güneş, fırçayla yıkama ve 100 bar üzerine ayarlı ve 20 cm den daha yakından kullanılan ve aynı noktaya sürekli tutularak (bir noktadaki pisliği temizlemek için) basınçlı makineyle yıkama, boyanın canına okuyan başlıca unsurlardır.

Ancak pasta işlemi hassas bir iştir ve mutlaka deneyimli ellerde yapılmalıdır. Sticker ve benzer yerlere pasta yapılmamalıdır. Buralara cila yapılmasıda doğru olmayabilir. Çünkü petrol ürünü içeriyorsa plastik tabakaya zarar verebilir. Buraların plastik baskılı yüzeyler için üretilmiş kaliteli ürünlerle temizlenmeli ve parlatılmalıdır.

Hiçbir cila ya da pasta işlemi güneş altında yapılmamalıdır. Ayrıca sıcak yüzeylere gölgede dahi uygulanmamalıdır.

Boya "otomobiller ve kaliteli motorsikletlerde" hiç bir zaman fabrika kalitesinde onarılamaz. Yani sonradan elle yapılan boya işlemleri hiçbir zaman fabrika kaltesinde olmaz. Bu nedenle dikkatle korunmasında yarar vardır.

Piyasada avam bir alım satım muhabbeti haline gelen ancak önemi olan bir husus olan "değişeni ve boyananı varmı" muhabbetide buradan gelmektedir.

Sonuç olarak orijinal boyayı özenle korumanızı, kaliteli cila dışında başka uygulamalardan kaçınmanızı, cilayı bu iş için özel üretilmiş cila pamuklarıyla uygulamanızı ve pasta işlemini ancak son çare olarak uygulatmanızı ve profesyonel ellere bırakmanızı tavsiye ederim.

gayet bilgilendirici açıklamışsınız , elınıze emegınıze tesekkurler
ben en iyisi hiç birşey yapmıyım , durduk yere riske girmiyim zamanla bakarız birşeyler
__________________
srhtzcn isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 28 Haziran 2010, 00:40   #10 (permalink)
 
ayzak Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Üye
Üyelik Tarihi: 09 Temmuz 2008
Konum: zonguldak
Mesajlar: 77


Standart

Alıntı:
Triton Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Pasta dediğiniz bir tür çok ince macun kıvamında zımparadır. Amacı yeni yapılmış boyanın üzerindeki tabanca tozunu ve mat görünümü almak ya da eski boyanın üzerinde zamanla oluşan kir ve kılcal çizikleri mikron seviyelerinde alarak boyaya yeni bir görünüm vermektir. Pasta işlemi temiz boyaya yapılırsa boya katını mikron seviyelerinde inceltir. Eski boyanın üzerindeki kirde bir tabaka oluşturur ve bu tabakayı temizleyen pasta işlemi doğru yapılan işlemdir. Zaten ortalama bir fabrika boyasının bir A4 kağıdı kalınlığında olduğu göz önüne alınırsa, bu işin dikkatle yapılması gereken bir iş olduğu açıktır. Ayrıca kuş pislikleri, ağaç altında kalmaktan dolayı boya üzerine yapışan ağaç özsuları ve çam sakızları, güneş, fırçayla yıkama ve 100 bar üzerine ayarlı ve 20 cm den daha yakından kullanılan ve aynı noktaya sürekli tutularak (bir noktadaki pisliği temizlemek için) basınçlı makineyle yıkama, boyanın canına okuyan başlıca unsurlardır.

Ancak pasta işlemi hassas bir iştir ve mutlaka deneyimli ellerde yapılmalıdır. Sticker ve benzer yerlere pasta yapılmamalıdır. Buralara cila yapılmasıda doğru olmayabilir. Çünkü petrol ürünü içeriyorsa plastik tabakaya zarar verebilir. Buraların plastik baskılı yüzeyler için üretilmiş kaliteli ürünlerle temizlenmeli ve parlatılmalıdır.

Hiçbir cila ya da pasta işlemi güneş altında yapılmamalıdır. Ayrıca sıcak yüzeylere gölgede dahi uygulanmamalıdır.

Boya "otomobiller ve kaliteli motorsikletlerde" hiç bir zaman fabrika kalitesinde onarılamaz. Yani sonradan elle yapılan boya işlemleri hiçbir zaman fabrika kaltesinde olmaz. Bu nedenle dikkatle korunmasında yarar vardır.

Piyasada avam bir alım satım muhabbeti haline gelen ancak önemi olan bir husus olan "değişeni ve boyananı varmı" muhabbetide buradan gelmektedir.

Sonuç olarak orijinal boyayı özenle korumanızı, kaliteli cila dışında başka uygulamalardan kaçınmanızı, cilayı bu iş için özel üretilmiş cila pamuklarıyla uygulamanızı ve pasta işlemini ancak son çare olarak uygulatmanızı ve profesyonel ellere bırakmanızı tavsiye ederim.

amanınnn bir hatamı daha öğrendimm yararlı bilgi için çok teşekkür ederim
ayzak isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 28 Haziran 2010, 01:07   #11 (permalink)
 
oldwolf Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 09 Ekim 2005
Konum: Ystanbul
Mesajlar: 937


oldwolf - İCQ üzeri Mesaj gönder oldwolf - MSN üzeri Mesaj gönder oldwolf - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

Ben koçtaştan sonax'ın cilasını almıştım. Var mı farklı önerisi olan?
oldwolf isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 28 Haziran 2010, 01:13   #12 (permalink)
 
Triton Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 26 Ocak 2009
Konum: Istanbul
Mesajlar: 862


Standart

Arkadaşlar, boya konusunda bu güne değin çok kapsamlı literatür taradığım ve elimde bazı otomobil firmalarının eğitim ve onarım kitapçıkları olduğu için bu konuya biraz değindim. Kendimde tabancayla amatörce boya yaparım. Rötuş için dahi pistolem var ana bu iş gerçekten ince bir iş.


Bu nedenle bir hususu da eklemeliyim. Pasta ile cila arasında ters bir ilişki vardır. Bu nedenle kısaca pasta cila denir. Yani bunlar birbirini tamamlar. Biri aşındırırken öbürü takviye eder. Yani koruyucu ama mütevazi bir tabaka oluşturur.

Bu pasta yapılarak eski boyanın üzerinden çıkartılan tabakalaşmış kir ve eski cila artıkları temzilendikten sonra, boyanın korunması için yapılan yeni cila işlemidir. Cilanın belli aralıklarla ve kuralına uygun olarak yapılması boyayı korur ve estetik kazandırır. Araba firmaları, el kitaplarında bunu özellikle tavsiye ederler. Cila toz tutmaz, kir, yabancı maddeler, yağmur suları ya da yoldaki kimyasal maddelere bulaşmış çamurlu suların boya üzerindeki etkisini nispeten azaltır. Nemin boya üzerinde kalma süresini azaltır. Güneşe karşı cüzzi olarak korur.

Ancak tüm üreticilerin tavsiyesi aracın, uygun şekilde sık sık yıkanması ve düzenli olarak cilalanmasıdır.

Hatta değerli araçların "özellikle koleksiyon için tutulan" yağmur ve karda kullanılması tercih edilmez.

Ayrıca güneş en büyük aşındırıcıdır ve lastiklerden boyaya her türlü aksamı geri dönülmeyecek biçimde tahrip eder.

Motorsikletlerin, otomobillere göre şanslı oldukları bir durum var. Buda kapalı yerlerde korunmalarının otomobile göre daha kolay olması, boyalı aksamlarının, fabrikada üretilmiş olarak yedek parça biçiminde temin edilebilmesidir "fiyatı tuzluda olsa" .

Son olarak bir otomobil boyasıyla ilgili detaylar, onlarca sayfa dolusu belgede incelenir. Ayrıca colorimetri denilen bir olay varki, başlı başına ayrı bir konu. Bu nedenle siz siz olun boyanıza sahip çıkın. Çünkü hem koruyor hemde şık bir görünüm sağlıyor....

Sonax, turtle wax gibi markalar kalitesi onaylanmış markalardır, güvenle kullanabilirsiniz. Ancak, seçtiğiniz ürünün bileşimini ve uygulama yöntemlerini dikkatle kontrol etmeniz yararınızadır. Bazı cilalar metalik bazıları opak boyalara uygundur.

Ucuz ve bilinmeyen "süpermarket markaları" markaları kullanmamanızı tavsiye ederim. Ayrıca bir satış stratejiside olsa hepsi cila uygulanmadan önce kendi markalarına ait şampuan öneriyor. Burada da bir ekleme yapayım.

Araç boyaları mutlaka özel şampuanla yıkanmalıdır. Bunun nedeni bu tür ürünler içersinde boya için çok zararlı olan tuz içeren maddeler ve kimyasallar kullanılmaz. Bu nedenle hiçbir şekilde normal temizlik işlemi için üretilmiş sabun ve şampuanla araç yıkanmaması altın kuraldır.

Ayrıca çok sık yapılan bir hata olan güneş altında araç yıkanması hiçbir şekilde uygulamamalıdır. Aksi takdirde boya üzerinde lekeler ve ton bozulmaları ortaya çıkabilir.

Unutmayın, boyanın nasıl bozulduğu ilk safhalarında ancak mikroskopla anlaşılır. İlerlemiş durumlarda zaten boyanın onarılması gerekmektedir.

Bu nedenle oto yıkaması yapanların bir çok uygulamasının boyayı mahvettiğini unutmamanızı, kiri kolay söksün diye basıncı 200 bara yükseltilen basınçlı yıkama makinelerinin bunların arasında en önemli role sahip olduğunu hatırlatırım...

Konu Triton tarafından (28 Haziran 2010 Saat 01:23 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood
Triton isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 28 Haziran 2010, 20:07   #13 (permalink)
 
srhtzcn Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Tecrübeli Üye
Üyelik Tarihi: 07 Temmuz 2009
Konum: Tekirdağ
Mesajlar: 117


Standart

Alıntı:
Triton Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar, boya konusunda bu güne değin çok kapsamlı literatür taradığım ve elimde bazı otomobil firmalarının eğitim ve onarım kitapçıkları olduğu için bu konuya biraz değindim. Kendimde tabancayla amatörce boya yaparım. Rötuş için dahi pistolem var ana bu iş gerçekten ince bir iş.

Bu nedenle bir hususu da eklemeliyim. Pasta ile cila arasında ters bir ilişki vardır. Bu nedenle kısaca pasta cila denir. Yani bunlar birbirini tamamlar. Biri aşındırırken öbürü takviye eder. Yani koruyucu ama mütevazi bir tabaka oluşturur.

Bu pasta yapılarak eski boyanın üzerinden çıkartılan tabakalaşmış kir ve eski cila artıkları temzilendikten sonra, boyanın korunması için yapılan yeni cila işlemidir. Cilanın belli aralıklarla ve kuralına uygun olarak yapılması boyayı korur ve estetik kazandırır. Araba firmaları, el kitaplarında bunu özellikle tavsiye ederler. Cila toz tutmaz, kir, yabancı maddeler, yağmur suları ya da yoldaki kimyasal maddelere bulaşmış çamurlu suların boya üzerindeki etkisini nispeten azaltır. Nemin boya üzerinde kalma süresini azaltır. Güneşe karşı cüzzi olarak korur.

Ancak tüm üreticilerin tavsiyesi aracın, uygun şekilde sık sık yıkanması ve düzenli olarak cilalanmasıdır.

Hatta değerli araçların "özellikle koleksiyon için tutulan" yağmur ve karda kullanılması tercih edilmez.

Ayrıca güneş en büyük aşındırıcıdır ve lastiklerden boyaya her türlü aksamı geri dönülmeyecek biçimde tahrip eder.

Motorsikletlerin, otomobillere göre şanslı oldukları bir durum var. Buda kapalı yerlerde korunmalarının otomobile göre daha kolay olması, boyalı aksamlarının, fabrikada üretilmiş olarak yedek parça biçiminde temin edilebilmesidir "fiyatı tuzluda olsa" .

Son olarak bir otomobil boyasıyla ilgili detaylar, onlarca sayfa dolusu belgede incelenir. Ayrıca colorimetri denilen bir olay varki, başlı başına ayrı bir konu. Bu nedenle siz siz olun boyanıza sahip çıkın. Çünkü hem koruyor hemde şık bir görünüm sağlıyor....

Sonax, turtle wax gibi markalar kalitesi onaylanmış markalardır, güvenle kullanabilirsiniz. Ancak, seçtiğiniz ürünün bileşimini ve uygulama yöntemlerini dikkatle kontrol etmeniz yararınızadır. Bazı cilalar metalik bazıları opak boyalara uygundur.

Ucuz ve bilinmeyen "süpermarket markaları" markaları kullanmamanızı tavsiye ederim. Ayrıca bir satış stratejiside olsa hepsi cila uygulanmadan önce kendi markalarına ait şampuan öneriyor. Burada da bir ekleme yapayım.

Araç boyaları mutlaka özel şampuanla yıkanmalıdır. Bunun nedeni bu tür ürünler içersinde boya için çok zararlı olan tuz içeren maddeler ve kimyasallar kullanılmaz. Bu nedenle hiçbir şekilde normal temizlik işlemi için üretilmiş sabun ve şampuanla araç yıkanmaması altın kuraldır.

Ayrıca çok sık yapılan bir hata olan güneş altında araç yıkanması hiçbir şekilde uygulamamalıdır. Aksi takdirde boya üzerinde lekeler ve ton bozulmaları ortaya çıkabilir.

Unutmayın, boyanın nasıl bozulduğu ilk safhalarında ancak mikroskopla anlaşılır. İlerlemiş durumlarda zaten boyanın onarılması gerekmektedir.

Bu nedenle oto yıkaması yapanların bir çok uygulamasının boyayı mahvettiğini unutmamanızı, kiri kolay söksün diye basıncı 200 bara yükseltilen basınçlı yıkama makinelerinin bunların arasında en önemli role sahip olduğunu hatırlatırım...

güzel bilgiler, tesekkurler

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
srhtzcn isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
cila, motora, pasta, yapimi


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
Motosiklet yıkama, cila, parlatma BlackSabbath Moto Servis 14 10 Temmuz 2011 12:13
Cila ve nikelaj işleri yapıyorum umit_us MotorDelisi-GENEL 0 17 Mayıs 2010 10:50
bunların pasta olduğuna kim inanır ki...? SGOR VIP Koğuşu 14 30 Kasım 2006 19:00
pasta nasıl kullanılır(soru) roadboybrk MotorDelisi-GENEL 17 15 Mayıs 2006 13:02

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de