Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları
Motomax

Kullanici Girisi

Hizli ara


Go Back   Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları > Motosiklet > Soru-Cevap

Soru-Cevap Profosyonel motosiklet eğitmenlerimiz tarafından sorularınıza cevap verilen bölüm. Teknik, mekanik hertürlü sorularınıza bu bölümde cevap bulabilceksiniz.

Cevapla
Alt 10 Haziran 2012, 17:51   #1 (permalink)
 
fidm Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Yeni Üye
Üyelik Tarihi: 01 Haziran 2012
Mesajlar: 8


Standart elektrikli araçta varyatör hakkında

arkadaşlar elektrikli bir araçta varyatör kullanmak istiyorum. varyatör kayışını tırmandırmak için gereken devir ne kadardır düşük devirlerde de (sınırları zorlarsa 2000 d/dak) ile verimli bir çalışma yakalanabilir mi yardımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum.

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
ve nedir iyi, phaedrus, ve nedir iyi olmayan?
fidm isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Sponsored Links
Motomax
Alt 10 Haziran 2012, 18:47   #2 (permalink)
 
TALHA ATEŞ Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 12 Ağustos 2010
Konum: Isparta
Mesajlar: 1.135


Standart

Alıntı:
fidm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
arkadaşlar elektrikli bir araçta varyatör kullanmak istiyorum. varyatör kayışını tırmandırmak için gereken devir ne kadardır düşük devirlerde de (sınırları zorlarsa 2000 d/dak) ile verimli bir çalışma yakalanabilir mi yardımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum.
Üniversiteli genç tasarımcılar beni arayıp bulurlar ve mekanik konusunda onlara yardımcı olmaya çalışırım. Sorunuza aklı başında kimse cevap veremez. Çünkü buna cevap vermek için üzerinde çalışılan düzeneği iyi bilmek kayışın uzunluğundan kasnak büyüklüğüne ve varyatör çıkış kasnağının çapına kadar bilgi gerekir.

Sadece üstünkörü şunları yazmak istiyorum. Kayışın devirini arttırmak için büyük kasnak yada gerdirme gerekir. Her ikisi de fazladan güç kaynağı ister.

Rus'ların bazı araçlarında şaft yoktur ve varyatörlüdür. Size tavsiyem mopetlerin çalışma ve hızlanma düzeneğidir. Yani motorda bir KAVRAMA olursa sizin sorununuz büyük ölçüde çözülür.

Kolay gelsin.
__________________
TALHA ATEŞ isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 10 Haziran 2012, 19:38   #3 (permalink)
 
fidm Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Yeni Üye
Üyelik Tarihi: 01 Haziran 2012
Mesajlar: 8


Standart

rusların araçlarını araştırdım biraz. Asıl merak ettiğim şey varyatörde kayışı tırmandıran kuvvet merkezkaç kuvveti mi sürtünme mi? bu konuda bilginiz var mı. tavsiyeleriniz için teşekkürler
__________________
ve nedir iyi, phaedrus, ve nedir iyi olmayan?
fidm isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
Alt 10 Haziran 2012, 20:12   #4 (permalink)
 
TALHA ATEŞ Nickli Üyenin Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Status: Süper Üye
Üyelik Tarihi: 12 Ağustos 2010
Konum: Isparta
Mesajlar: 1.135


Standart

Alıntı:
fidm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
rusların araçlarını araştırdım biraz. Asıl merak ettiğim şey varyatörde kayışı tırmandıran kuvvet merkezkaç kuvveti mi sürtünme mi? bu konuda bilginiz var mı. tavsiyeleriniz için teşekkürler
Kayışta iki esas var, sürtünme ve kayışın uzunluğu (veya çapı). Zincirde aynıdır. Şöyle düşün;

İki kasnak arasındaki bir kayış, (dozer paleti gibi) başta ve sonda birer kasnak var ortada kalan boşluğun alanı 70 cm2 olsun. (bu alana kasnaklar dahil yani kayışın çevresi)

Sonra bu iki kasnak arasına tam ortaya kayışın alt tarafına aşağıya doğru gerdirmek sureti ile bir kasnak daha koy. (Yani aşağı doğru alan genişleyecek) bu sefer kayışın kapladığı alan misal olarak 70 cm2' den 98 cm2 'ye çıkacak.

O halde aslında biz, birincide 70 cm2 lik bir çember, ikincisinde ise 98 cm2 lik bir çember yapmış olduk. Bir turda iki şeklin aldığı yol farklıdır. İkinci uygulamada 98 cm yol alır. Bunu tekere bağladığında ise ters orantı vardır.

Kayış çevresi ile bağlanan milin çevresi aynıysa, kayış bir kez dönünce mil de bir kez döner. Kayışın alanı 70 cm2 iken bağlanan kasnak çapı 70 cm olsa, kayış bir tur atınca kasnakta bir tur atar. Fakat kasnak çapı düşünce devir yükselir. Kasnak 70 cm2 kare, kasnak 35 cm olsa. Kayış bir tur atınca kasnak iki tur atar.

Biraz uzun oldu ama çok net ve yalın anlatmaya çalıştım.

MOTOSİKLETİNİZ NEREDE? ANLIK OLARAK GÖRMEK İSTER MİSİNİZ?




__________________
TALHA ATEŞ isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Share on Facebook
Alıntı ile Cevapla
 
 
Cevapla

Paylaş

Etiketler
araã§ta, aracta, elektrikli, hakkinda, hakkında, varyatã¶r, varyator


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Açan Forum Cevap Son Mesaj
Elektrikli Bisiklet Hakkında Düşünceleriniz Neler? ByNoFeaR878 MotorDelisi-GENEL 7 06 Şubat 2012 01:20
Yabancı plakalı araçta sınır 2 yıla yükseltiliyor eeraktan MotorDelisi-GENEL 1 12 Kasım 2010 00:06
Elektrikli motorlar hakkında bilgi gosste Moto Vitrin 25 24 Ekim 2008 11:00
varyatör problemim lutfen bakın :( clubrn Moto Servis 5 04 Haziran 2007 12:59
varyatör kayışı onuryilmaz Moto Servis 3 25 Ekim 2005 15:09

MotorDelisi.com sitesinde reklam vermek için 0537 678 2 666 reklamservisi@motordelisi.com
Motor - Motosiklet Aksesuarları - Mymotosiklet, Kask, Mont, Motor Aksesuar

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBCMS® 2.7.1 ©2002 - 2014 vbdesigns.de